Zuzzi
Trådstartare
Nej jag vill inte ha några diskutioner att vara eller icke vara i den här tråden. Vill inte ha något tjafs alls utan söker bara information, bilder och annat skoj! Det är som så att jag är lite halvt fånigt intresserad av framgångsrika travare och travkorsningar (främst 50%)
Vet ni av några som har tävlat duktigt? (LA dressyr & t.ex. upp emot 1,20 hoppning) Anledningen över att jag hör mig för bland andra är för att jag i framtiden vill dra ihop en sammaställning av bra individer och få en liten överblick av vilka kombinationer och blodslinjer som fungerar bra. Svenska som utländska hästar är intressanta!
De jag har i huvudet just nu är
Renrasigt:
Colombey f.1968, varmblodig travare som vann SM & NM i fälttävlan 1978. Deltog vid Badminton -79 samt vi VM i fälttävlan -80, tävlades upp till 1,50 hoppning.
Balagur f.92, svår dressyr, orlovtravare som startat på trav som 2-åring, Ryssland
Chabraten - 130 hoppning
Miss Gallon - 125 hoppning
Pontiac - 130 hoppning
Robis Safir - 130 hoppning
Rigoletto - 125 hoppning
Dandy Bunter - 130 hoppning
Exo des Keches - upp till 145?
Coursier Rouge - 140 hoppning
Rikstens Frodo - 1,20 hoppning medan han var aktiv på travbanan
Gazella Hind, Super Surprise har startat LA dressyr... Naffatso Ikik har väl också startat LA dressyr och tävlat upp till 130 hoppning?
Halla f.45 e.travare u.selle francais, brunt sto som vann OS i hoppning -56
Viti f.65, tävlade duktigt i hoppning, hur högt vet jag inte
Bionic Woman f.74, fullstammad passgångare som tävlade mycket i höjdhoppning (heter det så??) och tog sig till Nation's Cup, tävlade internationellt och fick 6 föl, mest med varmblodshingstar. USA
Primrose Express, ska tydligen ha varit väldigt framgångsrik i hoppning i slutet av 60, början på 70-talet i USA. Hans halvsyster ska ha betäckts med fullblodshingstar och fått flera duktiga avkommor.
Sight Unseen, har inte riktigt fått grepp om han gör uppvisningar i St George-nivå och/eller tävlar
Korsningar 50%
Galoubet f.1972 e.Almé Z u.travstoet Viti, svår internationell hoppning
Burnit f.97 e.Rash ox u.rysk travare, LA hoppning & SM-silver i ponnygalopp -05 D-ponny
Herman f.92 e.Herrera xx 835 u.travare, placerad MSV hoppning
Peachaccorn Bacardi f.99 e.Robin Z 723 u.travsto, placerad MSV hoppning
Roan Surprice f.87 e.welshmountain u.travsto, tävlad t.om MsvA hoppning, MSV fälttävlan och LA dressyr med placeringar. Ska ha startat SM i fälttävlan -99
Santana f.76 e.Horshaga Manolito RW 34 u.travsto, segrar LA hoppning för ponny.
Jappeloup du Luze f.75 e.travare u.fullblod. Vann bl.a. VM -90
Fallon f.76 e.Cyrano 457 u.Miss Gallon tävlade upp till 1,30 hoppning och har avkommor som gått svår hoppning och fälttävlan
Hill Cat f.77, helsyskon och gått samma höjd som Fallon?
korsningar 25%
Actrice H f.92, tävlad t.om 125, lämnat svårklass-avkomma exp USA
Bill vd Schildeboshoeve f.01, placerad 130 hoppning
Las Vegas f.98, korsningsponny placerad MsvA hoppning
San Diego f.01, korsning helsyskon med ovan, placerad MsvB hoppning
korsningar 12,5%
Ali Lee, LA hoppning
Östen, Msv hoppning
Vet ni av några som har tävlat duktigt? (LA dressyr & t.ex. upp emot 1,20 hoppning) Anledningen över att jag hör mig för bland andra är för att jag i framtiden vill dra ihop en sammaställning av bra individer och få en liten överblick av vilka kombinationer och blodslinjer som fungerar bra. Svenska som utländska hästar är intressanta!
De jag har i huvudet just nu är
Renrasigt:
Colombey f.1968, varmblodig travare som vann SM & NM i fälttävlan 1978. Deltog vid Badminton -79 samt vi VM i fälttävlan -80, tävlades upp till 1,50 hoppning.
Balagur f.92, svår dressyr, orlovtravare som startat på trav som 2-åring, Ryssland
Chabraten - 130 hoppning
Miss Gallon - 125 hoppning
Pontiac - 130 hoppning
Robis Safir - 130 hoppning
Rigoletto - 125 hoppning
Dandy Bunter - 130 hoppning
Exo des Keches - upp till 145?
Coursier Rouge - 140 hoppning
Rikstens Frodo - 1,20 hoppning medan han var aktiv på travbanan
Gazella Hind, Super Surprise har startat LA dressyr... Naffatso Ikik har väl också startat LA dressyr och tävlat upp till 130 hoppning?
Halla f.45 e.travare u.selle francais, brunt sto som vann OS i hoppning -56
Viti f.65, tävlade duktigt i hoppning, hur högt vet jag inte
Bionic Woman f.74, fullstammad passgångare som tävlade mycket i höjdhoppning (heter det så??) och tog sig till Nation's Cup, tävlade internationellt och fick 6 föl, mest med varmblodshingstar. USA
Primrose Express, ska tydligen ha varit väldigt framgångsrik i hoppning i slutet av 60, början på 70-talet i USA. Hans halvsyster ska ha betäckts med fullblodshingstar och fått flera duktiga avkommor.
Sight Unseen, har inte riktigt fått grepp om han gör uppvisningar i St George-nivå och/eller tävlar
Korsningar 50%
Galoubet f.1972 e.Almé Z u.travstoet Viti, svår internationell hoppning
Burnit f.97 e.Rash ox u.rysk travare, LA hoppning & SM-silver i ponnygalopp -05 D-ponny
Herman f.92 e.Herrera xx 835 u.travare, placerad MSV hoppning
Peachaccorn Bacardi f.99 e.Robin Z 723 u.travsto, placerad MSV hoppning
Roan Surprice f.87 e.welshmountain u.travsto, tävlad t.om MsvA hoppning, MSV fälttävlan och LA dressyr med placeringar. Ska ha startat SM i fälttävlan -99
Santana f.76 e.Horshaga Manolito RW 34 u.travsto, segrar LA hoppning för ponny.
Jappeloup du Luze f.75 e.travare u.fullblod. Vann bl.a. VM -90
Fallon f.76 e.Cyrano 457 u.Miss Gallon tävlade upp till 1,30 hoppning och har avkommor som gått svår hoppning och fälttävlan
Hill Cat f.77, helsyskon och gått samma höjd som Fallon?
korsningar 25%
Actrice H f.92, tävlad t.om 125, lämnat svårklass-avkomma exp USA
Bill vd Schildeboshoeve f.01, placerad 130 hoppning
Las Vegas f.98, korsningsponny placerad MsvA hoppning
San Diego f.01, korsning helsyskon med ovan, placerad MsvB hoppning
korsningar 12,5%
Ali Lee, LA hoppning
Östen, Msv hoppning