aiquen

Trådstartare
Är det okej att använda frames till en liten, privat hemsida eller är frames bojkottat överallt? För att det finns bättre alternativ än frames har jag ju förstått, men som det är nu orkar jag inte ens försöka mig på något mer avancerat. Jag har kämpat med hemsidor i många år och försökt mig på både det ena och det andra. Först var det Sprays färdiga layouter, sedan egna sidor med hjälp av tables, sedan frames/iframes och nu sist satt jag och slet mitt hår över css. Dock utan att någonsin bli helt nöjd, så jag orkar inte ge mig in i det där just nu, men jag vill ändå gärna ha ett eget krypin på nätet.

Jag är alltså ute efter en så enkel sida som möjligt. Lättgjord, stilren, besöksvänlig... Helt uppbyggd av frames och enkel html. Är det "okej" eller anses det som dumt att bygga upp ens en liten sida m.h.a. frames?

Vad säger ni, experter? ;)
 
Sv: Frames

Jag anser att det är dum att lära sig sånt, eftersom det inte funkar något bra i större sammanhang. Bättre att lära sig andra metoder från början. En sida med frames skulle jag inte kalla besöksvänlig, då det kan bli väldigt knas med länkar å bokmärken, då endast en av ramarna kommer med.

Måhända att den är lättgjord, men stilren vet jag inte, tycker bara det är extremt fult i 99% av fallen.
 
Sv: Frames

Men jag KAN det redan, så jag kommer inte sitta och försöka lära mig något som är fel. Det är ju lära mig något nytt jag inte orkar just nu. Och jag vill inte att besökarna länkar till någon enskild sida i alla fall. Vill de länka kan de gott länka till hela sidan. Och det funkar väl?

Och fult... tja, det finns extremt fula sidor som är uppbyggda av frames, det håller jag med om. Men den sidan jag har börjat skissa på tycker jag inte alls är ful. Enkel ja, men inte FUL. Men smaken är som baken. ;)
 
Sv: Frames

En liten privat hemsida gör man väl ändå för sitt eget höga nöjes skull, och då kan man väl göra den precis hur man vill efter eget tycke och smak?! Jag har inte ens hängt med på att frames är så hatat, men så är jag inte så uppdaterad i hemsidevärlden heller... ;) Summa summarum: jag skulle göra som jag själv ville och var mest bekväm med. Själv har jag inget alls emot frames, bara det länkas korrekt mellan dom (och ut ur dom).
 
Sv: Frames

Visst frame är inte trevligt men är det en privat hemsida så gör det inte sååå mycket om du köra frame.

Att köra utan frame är inte alls svårt utan nästan lika enkelt att skapa en sakt med frame.

Här kan du se hur man bygger upp en sajt utan frame och tabeller

http://nemesis1.f2o.org/templates
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp