framdelsväning eller bakdelsvändning?

M

Mariie

Nrä det står i ett dressyr program "vändning på bakdelen" är det då framdelsvänding eller bakdelsvändning?

Sv: framdelsväning eller bakdelsvändning?

Precis, bakdelsvändning! Och i de svårare programmen är det skrittpiruett som gäller och då är det en välcentrerad bakdelsvändning!:)

...som rides ur samlad skritt till skillnad från bakdelsvändningen som rides ur mellanskritt :idea:
Finns ngn mer skillnad åxå men den minns jag inte.

...som rides ur samlad skritt till skillnad från bakdelsvändningen som rides ur mellanskritt :idea:
Finns ngn mer skillnad åxå men den minns jag inte.

Är det så att hästen ska vara böjd och ställd i skrittpiruetten men bara ställd i bakdelsvändningen?? Har ingen koll på det:confused:

Både och iom att det är samma rörelse i princip.

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tysklands Ingrid Klimke satsar mot ett sjätte OS i karriären. Tidigare år har hon deltagit i fälttävlan, men nu satsar ryttaren lite...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka