Frambensskydd bak?

Tigertofflan

Trådstartare
Funkar det att använda ett par frambensskydd bak, eller ser bakbensskydden inte likadana ut som frambensskydden?

Senskydd tänker jag på nu altså..

Har märkt att hästen slår sig över kotskydden bak, och vill ha ett par höga skdd där istället. Kan man köpa en storlek förstora senskydd, eller är det helt bortkastade pengar?

I så fall, vad finns det för märken som har senskydd bak, förutom Eskardon?

Sv: Frambensskydd bak?

Om din häst har tunna ben funkar det nog med framskydd bak.

Jag brukar göra så, bara att köpa största storleken på framskydd så passar de bak. Hon har cob/medium på framskydd, men det är mest för att de ska räcka till på höjden, runt om brukar de vara lite väl tilltagna. Tunna ben, alltså... ;)

Sv: Frambensskydd bak?

Jaså? Som vardå? Tycker jag har letat överallt, men inte hittat andra än eskardons. Har du nån hemsideadress? :)

Pinky: Okej, vad bra! :D Det var mest höjden jag var orolig över. Men de blir inte för korta då?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 437
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 973
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka