Selma börjar bli stora damen nu och håller på att växa ur sin bakåtvända bilstol på längden . Jag hade egentligen velat ha henne åkande baklänges ett bra tag till men inser att det inte kommer gå, av rent praktiska skäl. Och när det nu kommer ett till syskon i april så blir det dessutom omöjligt att få in tre stycken baklängesåkande barn i bilen (såvida jag inte trycker in babyskyddet i baksätet bakom förarsätet - det tar dock så stor plats att det i princip sitter intill ryggstödet då = inte idealiskt), så därför har vi bestämt oss för att det nog är lagom för Selma att börja åka framlänges när lillasyskonet kommer... Hon är då 3 år och 3 månader.
(Usch, det känns alldeles för tidigt att vända henne redan , men vad har jag för val???)
Så nu söker jag efter tips om saker som är bra att tänka på när jag väljer framåtvänd stol till Selma! Erfarenheter av olika fabrikat? (jag hittade en variant på Ica idag, "mothers choice" tror jag den hette - nån som sett?)
Jag vill ha en stol med stöd åt sidorna, helst då en som växer med henne och blir en bälteskudde i slutänden. Fördelar/nackdelar?
Andra erfarenheter?
(Usch, det känns alldeles för tidigt att vända henne redan , men vad har jag för val???)
Så nu söker jag efter tips om saker som är bra att tänka på när jag väljer framåtvänd stol till Selma! Erfarenheter av olika fabrikat? (jag hittade en variant på Ica idag, "mothers choice" tror jag den hette - nån som sett?)
Jag vill ha en stol med stöd åt sidorna, helst då en som växer med henne och blir en bälteskudde i slutänden. Fördelar/nackdelar?
Andra erfarenheter?