Sv: framåtvänd bilbarnstol?
En 7-sitsig kanske.
En 7-sitsig kanske.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I 2- och 745rna kan man sätta extra bakåtvända säten i kombiutrymmet så bilen blir 7-sitsig. Funkar det med 9-serien också?
TACK Welsh!japp det gör det men hur kul är det att placera mindre barn i bakluckan vi har så att vi kan i värsta fall åka så när hela familjen ska tryckas in i volvon, 945.
Tja, det blir ju nästan gratis, ju.. Och ska jag dessutom då byta bil OCh sätta in en framåtvänd stol också, så blir det ju ännu billigare :smirk:Kan tillägga en oviktig detalj om stolar i volvos baklucka, kostar runt 7000 att KÖPA, sen tillkommer om man vill ha hjälp att montera (vi har ju nyligen införskaffat sådant)
Man bör inte vända barnet förrän tidigast vid 3-4 års ålder, är rekommendationen som ges. De BÖR åka baklänges så länge som möjligt, men det är ändå okej att vända dem vi 3 års ålder. jag säjer INTE att det är det mest idealiska, men när den utrustning som finns att köpa inte är anpassad efter längd på barn utan endast efter vikt så har man inte så mycket att välja på, faktiskt.Först tycker jag att man kan dra en paralell mellan den här och tråden om hemförlossning när det gäller barns säkerhet. Som alltid ska gå först. Det ÄR inte säkert att åka framåtvänd i bilen innan man är tillräckligt stor för det.