Frakta häst 90 mil?

Sv: Frakta häst 90 mil?

Hejsan!
Jag ska frakta min häst 55 mil (Kungsör-Vinslöv) med ett hästtransport företag, 1800 :- + moms tar de så ca 2250 kronor för 55 mil får jag betala... ;)
De som min häst ska åka med åker över hela Sverige...

Juno skrev:
Hejsan!
Jag ska frakta min häst 55 mil (Kungsör-Vinslöv) med ett hästtransport företag, 1800 :- + moms tar de så ca 2250 kronor för 55 mil får jag betala... ;)

Tack! Då borde nog max 2500-3000 vara ganska rimligt för 90 mil.

Hej! har tagit upp två hästar nerifrån ena från skåne och den andra från mellan sverige och då har dom åkt ända upp till norrland en sträcka på mellan 180-150 mil. Och då har det kostat 2500 + moms. Men momsen har vi alltid skippat. Men det är stor pris skillnad mellan olika transportfirmor... :)

jag skickade en 100 mil och det kostade 2500kr+moms(är du inte egen företagare så kan du nog komma undan momsen)

Senast ändrad av en moderator:

Tack! Låter inte alls farligt dyrt! Jo jag har förstått det skiljer en del,
om det blir aktuellt så får jag kolla runt lite innan. Sen vill man ju också ha ett som är bra så man vet de är trevliga mt hästarn aå så. Men jag gissar att de flesta ändå vet vad de pysslar med annars skulle de nog få dåligt rykte väldigt snabbt.

oki, kan nog räkna med runt 2500 kr. Jo momsen ska jag nog kunna få bort tror jag.

Juno skrev:
Hejsan!
Var i Vinslöv ska du med din häst? Bor nämligen i det området... Vad är det för företag som du har anlitat? Jag ska frakta min häst hässleholm (1 mil från vinslöv) till Enköping (ca 55 mil)

Hejsan
Jag ska skjutsa ner henne den 10 maj, kanske jag inte skrev..
Hon ska stå på Lövängen vid Ahleholm...
Vet ej om man får skriva med vilket företag hon ska skjutsas med här...Pm mig så berättar jag....
Ha det bra!

Förstår inte hur ni vågar lämna ut era hästar till något transportföretag????? :eek:

Doten skrev:
Förstår inte hur ni vågar lämna ut era hästar till något transportföretag????? :eek:

Det är ju det bästa och tryggaste sättet för hästen att resa... Ställa hästen i en transport är inte snällt de sträckorna...

En lastbil har rejäla fjädringar, AC, kameraövervakning och van chaufför... Om man väljer ett bra transportföretag kanske ska tilläggas... Men eftersom jag håller på med travhästar så är det väldigt vanligt att skicka hästarna med lastbil och det har väldigt sällan varit några problem...

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 173
Senast: zassoo
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
801
Senast: Lejd
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 043
Ekonomi & Juridik Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 -...
Svar
15
· Visningar
1 411
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022