Frågvis, någon som vet?

malinsky

Trådstartare
Jag har en bekant som har en 4 åring efter Pablo. Modern är efter Bretano II och hon är jättefin!

Letar på kul här på Pablo men hittar inte så mkt. Är han inte kvar i sverige? Fungerade han inte bra, eller är det av ngn annan anledning so han är borta? Jag är inte så uppdaterad bland hopphingstarna iofs, men jag hade aldrig hört talas om honom förut.

Bretanostoet har också ett jättefint stoföl efter Akribori.. Hon står på min önskelista kan jag säga ;) Eller så stjäl jag med mig mamman och betäcker med någon önskehingst, det KAN inte bli fel *s*

Sv: Frågvis, någon som vet?

Pablo åkte tillbaka till Tyskland (tror jag det var ;) ) för en två år sedan. Varför vet jag inte.

Då skulle jag nog hellre stjäla mamman och betäcka med något häftigt :D

Helen

Vet du om det har blivit ngt av avkommorna här, eller är de för små än tro? Fick han bra ston kan man ju iofs också fråga sig.

viskar tillbaka: Vad är det mer än Bretano II ? ;)

Helen

malinsky skrev:
Jag har en bekant som har en 4 åring efter Pablo. Modern är efter Bretano II och hon är jättefin!

Letar på kul här på Pablo men hittar inte så mkt. Är han inte kvar i sverige? Fungerade han inte bra, eller är det av ngn annan anledning so han är borta? Jag är inte så uppdaterad bland hopphingstarna iofs, men jag hade aldrig hört talas om honom förut.

Bretanostoet har också ett jättefint stoföl efter Akribori.. Hon står på min önskelista kan jag säga ;) Eller så stjäl jag med mig mamman och betäcker med någon önskehingst, det KAN inte bli fel *s*

Pablo är i USA, åtminstone sist jag hörde ngt om honom.

Jag tror att han äldsta svenskfödda avkommor blir 5 i år, men han är ju född 1988 så hans äldsta avkommor måste vara över tio nu. Har aldrig träffar någon avkomma till honom, bara en uppfödare som väntade ett föl efter honom och som pratade om att han åkt tillbaka till Tyskland. Tyvärr minns jag inte om hon sa varför...

Ja det vet jag. Stammen skvallrar att vi ska betäcka henne med en dresyr hingst och då av lättare slag...Inte alls så tokig stam...

Helen

clownen skrev:
Ja det vet jag. Stammen skvallrar att vi ska betäcka henne med en dresyr hingst och då av lättare slag...Inte alls så tokig stam...

Helen

Vi? Hmm.. ska vi ta och stjäla henne tillsammans? :banana:
:angel: :angel:

:D

Ja, vad jag har förstått så har hon helt ok stam, dock har jag själv för lite kunskap.. Och, ja. jag skulle själv har betäckt med en "ren" dressyrhingst, men det grundar sig på mitt eget intresse. Damen hoppar tydligen jättebra också!

Pablo såldes till USA
http://www.rainbowequus.com/

Han var hyrd/lånad etc av Ängagården och stod ett par år i Sverige (2000-2003?). Innan det så hade de importerad sperma från honom. De allra tidigaste åren av hans godkännande så fanns även fryst sperma hos Hippo Essentia har jag för mig.

Pasadena e Pablo fick 10-10 i hoppning vid treårstesten ifjol, totalt 52 p.

Nu är det tredje hästen som dyker upp med Cavalier i stammen på mycket kort tid.

Favina här på Buke har köpt (ska köpa) en häst med Cavalier som morfar. En kompis till mig har lånat ett tyskimporterat sto e Cavalier.

I Tyskland har jag dock aldrig sett eller hört något om honom, han tillhör ju den äldre generationen.

Saloniki är morfar till Egerländer, som importerades till Sverige och användes mycket i aveln. Framförallt här i Östergötland där han stod.

Senast ändrad:

En kompis fick förresten en fin fölunge e Pablo för två årsedan. Stoet var dock hoppstammat. Vet inte hur den ser ut idag...

Men vad tror ni om att använda Hohenstein till detta sto.. spåneri på hög nivå.. men bara genom att titta på stammen?

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka