Y

Yoghurt

Hejsan!!
Jag har några frågor angående fältävlan/hunting.

1. Måste man ha fältävlansmärke för att få starta hunting??
2. Hur höga e hindrena för D-ponny i debutant fältävlan ( menar i både Hoppning å terräng)?
3. Får man ha hackamore i hunting och fältävlan?
4. Min stallkompis tävlar i Fältävlan på ganska hög nivå ( typ CIC** ) Får ja ta fältävlansmärke för henne eller måste dom ha nån typ tränar licens (eller va de heter...)?
5. Vad har man för kläder på terrängbanan? kan man ha typ en vanlig stalltröjja typ eller finns de "speciella" kläder?
6. vad rider man för dressyr program i debutant fältävlan?? e de typ LC :1 eller finns de ett speciellt fältävlansprogram?
7. hur lång e fältävlanbanan ungefär?? måste hästen ha superkondis eller?

Hoppas nån kan svara för ja vill veta !!
Puss å kram!! :love: :p

Sv: Frågor!!

1. Ja
2. ca 70cm
3. Inte på ponny, se TR
4. Det måste vara en som har gått kurs hos ridsportförbundet och är A, B eller C-tränare.
5. Kommer inte ihåg exakt vad det står men du får ha i princip vilka kläder du vill, men måste ha säkerhetsväst, stövlar och såklart hjälm.
6. Det finns speciella program, kolla stallbacken.com
7. Beror på vilken klass men i debutant för ponny tror jag den är strax under 1.5 kilometer och tar ca 2,5 minut att rida. Det är iaf. vad jag kommer ihåg sen jag red ponny.
Det krävs inte speciellt mycket kondition, normal ridning och träning räcker bra.

Men kan du inte prata med kompisen som tävlar? Det måste ju vara lättare.
Hon kan väl säkert hjälpa dig komma igång, borde väl ha kontakter?

Sv: Frågor!!

Tack för svaren!! :idea:

Hehe...jo de borde hon men hon ska jämt göra nått du vet hon har tre hästar å måste ta hand om dom å så :)

Kram ! :bow:

Liknande trådar

L
Träning Hej! Jag har några frågor om unghäst träning och såna saker som skulle vara jätte snällt om ni som kan sånt ville svara på! :heart Först...
2
Svar
38
· Visningar
3 858
Senast: Piaff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Om du frågar mig vilka hästar jag gillar bäst på ridskolan så blir mitt första självklara svar Ägrim, sen skulle jag nog säga Laroko...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: cassiopeja
·
Fälttävlan Ska starta vår första fälttävlan 5 maj i tranemo, debutant. Har några frågor jag gärna vill ha svar på som jag inte riktigt har klart...
Svar
17
· Visningar
2 961
Senast: Undret
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka