frågor till montéryttare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Marri
  • Startdatum Startdatum
Sv: frågor till montéryttare

*Gotlandsrusset* skrev:
alltså höjer de så blir jag vansinig....vi som inte väger så mycket då? de får ju för 17 tänka på oss oxå! och vadå, en gräns på 65 kg du kan väl väga 70 för de?! tycker de e sååååååå löjligt!

PRECIS! Det är mestadels lätta tjejjer som söker sig till montén och det ska väl vi inte behöva straffas för.. Att man är smal o vältränad! ;)

vem har sagt att man MÅSTE banta? om man har en mini vikt på 60kg så MÅSTE man ju inte väga 60kg(!) och de står ju inte hur mycket man väger i programet så spelarna vet ju inte om du väger mer än vad jag gör! tycker synd om alla små hästar som inte kan vara me och springa bara för att man ska höja maxvikten så att ryttarna inte ska börja banta...spelar väl ingen roll vilket kön man är även om minivikten ligger på 65 så kan väl killarna på 70-80 rida oxå(!) förstår inte resonemangent bara...

*Gotlandsrusset* skrev:
vem har sagt att man MÅSTE banta? om man har en mini vikt på 60kg så MÅSTE man ju inte väga 60kg(!) och de står ju inte hur mycket man väger i programet så spelarna vet ju inte om du väger mer än vad jag gör! tycker synd om alla små hästar som inte kan vara me och springa bara för att man ska höja maxvikten så att ryttarna inte ska börja banta...spelar väl ingen roll vilket kön man är även om minivikten ligger på 65 så kan väl killarna på 70-80 rida oxå(!) förstår inte resonemangent bara...

Jag förstår inte ditt resonemang heller, vilket jävla ramaskri för ynka 5 kilo.
Killar väger generellt mer än tjejer då dem ofta är lite grövre.

Sen, är hästen van att bara ha ryttare på 65 kg så blir det förståss en chock för den om man skulle slänga upp en som väger 80, men är hästen van en tyngre ryttare så kvittar det.
Och i de fallen kvittar det om hästen är stor eller liten också, en liten häst kan vara mer viktbärande än en stor.

Förresten, jag vet att man inte måste väga 65 kilo bara för att minimivikten är det, jag är inte dum serru.

Men men, detta är MIN åsikt, och jag kommer nog inte att rida lopp även om vikten skulle höjas till 80 heller så, men jag tänker iallafall på alla unga som får allt runt bakfoten bara för detta surr om vikter o bla bla bla. Och jag har varit i fler klubbar än min egen.

Montéryttare skrev:
PRECIS! Det är mestadels lätta tjejjer som söker sig till montén och det ska väl vi inte behöva straffas för.. Att man är smal o vältränad! ;)

Ja, och snart har dem smala o lätta tjejerna gått över till anorektiker. Men det är väl så montéfolket vill ha det.

ne, men om du förstår att man inte måste väga mer än 65 varför vill du ändå höja minivikten?! förstår inte de riktigt. om du vill sätta upp någon som väger 80kg på dina hästar så gör det(!) då är dom ju vana vid de sen, men alla ska inte behöva sätta upp 80kg ryttare om de inte vill(!) och varför banta bara för att minivikten ligger på 65? det står fort. inte med vikt i programet. och det är väl bättre att väga lite över så att man inte behöver vara orolig inför vägningen. jag förstår inte vad de är du inte förstår med de jag skriver...

vadå anorektiker?? 65kg som MINIVIKT tvingar väl ingen människa att bli anorektiker???? om det hade varit 65 i MAXvikt så hade jag fattat de du skriver och stått på din sida men nu...(?)

Cismon skrev:
Ja, och snart har dem smala o lätta tjejerna gått över till anorektiker. Men det är väl så montéfolket vill ha det.

Anorektiker? Då vet du inte vad du pratar om...

Vi vill ha en frisk, och hälsosam sport där vi ser till hästarnas bästa och att utvecklingen går frammåt, vi får in bättre hästar o bättre ryttare i loppen.

Som jag skrivit tidigare är jag nöjd med 65kg (men skulle absolut inte ha något emot att den sänks, ur egoistisk synvinkel.)

Nu ser vi framemot Elitloppet och dra ut lärdommar, information och erfarenheter från dom proffesionella...Fransmännen :d

Senast ändrad av en moderator:

*Gotlandsrusset* skrev:
ne, men om du förstår att man inte måste väga mer än 65 varför vill du ändå höja minivikten?! förstår inte de riktigt. om du vill sätta upp någon som väger 80kg på dina hästar så gör det(!) då är dom ju vana vid de sen, men alla ska inte behöva sätta upp 80kg ryttare om de inte vill(!) och varför banta bara för att minivikten ligger på 65? det står fort. inte med vikt i programet. och det är väl bättre att väga lite över så att man inte behöver vara orolig inför vägningen. jag förstår inte vad de är du inte förstår med de jag skriver...

Nähäpp, men jag förstår inte vad det är DU inte förstår med det jag skriver heller!!
Lika mycket som du surrar i att 65 är tillräckligt, lika mycket vill jag att det höjs till 70

ja men VARFÖR?! fattar inte de. blir ju bara ännu jobbigare för de som inte väger så mycket. 65 är en bra minivikt, varken för mycket eller lite. får ju tänka på de som väger som jag 55kg(!) 10kg e redan mycket ska jag då behöva plocka på så att jag måste väga 15kg mer...ne, hemska tanke!

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 763
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 512
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 940
Senast: Bowman
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 231

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka