Frågor om Stora Stockholm!

Seabaz

Trådstartare
Till er som varit där och ställt hundar förut, jag är gröngöling!

Jag fick hem papper om utställningen och det står att jag ska ställa i ring C53 (tror jag det var eller nåt liknande).

Jag ska ställa min hund som nr 6 i ringen står det.

Och så står det att alla ringbedömningar startar kl 09.00

Då undrar jag, kommer jag ställa min hund i första klassen typ? (juniorklass, hanhund).
Det är ju fler juniorer anmälda och jag är nr 6 då?

Eller kan det vara så att tikarna går före och dom är 5 stycken? Fast hanarna brukar ju gå före väl?

Och om jag vinner då så kommer jag gå vidare och bli antingen bir eller bim? Blir vi bir så går vi vidare igen mot juniorvinnare i alla raser?
Och vinner man då så...?? ;)

Grejen är den. Vinner vi INTE hans klass så kan man åka hem direkt va? (stört sannolikhet men gör inget då jag har brådis hem :angel: )

Men har jag det klart för mig då? :D

Sv: Frågor om Stora Stockholm!

Ja juniorhanar går först. Så ni kommer att gå först i ringen :) Men fem hundar kommer att stå framför er! (Juniorhanar!)

Om du får CK så går ni vidare till BHKL (Bästa hanklass) Om ni inte får CK så är det bye bye oavsett om ni vinner klassen eller ej!

Att man skulle plocka ut BIR/BIM junior har jag inte hört talas om. Inte heller att juniorerna skulle gå vidare tíll någon slags gruppfinal... ? Nja det tror jag inte.

Seabaz skrev:
Och om jag vinner då så kommer jag gå vidare och bli antingen bir eller bim? Blir vi bir så går vi vidare igen mot juniorvinnare i alla raser?
Och vinner man då så...?? ;)

Finns inget "junior-Bir" Eller "junior-Big"..

Tar du ett Ck, så går du vidare till Bhkl och får där ställa din hund mot alla andra hanhundar som tagit Ck, oavsett om det är i Junkl. Ök Chkl eller vetkl., för att få fram bästa hanen i rasen.
Sedan görs samma sak för tikarna.

Efter det ställs bästa hane mot bästa tik för att få fram BIR och BIM.....
+ att veteranerna har sedan en egen "final", för att få fram bästa veteran..

Senast ändrad:

Men hon kan väl blir JSW?? För visst är det väl vinnarutställningen...? Jag har inte engagerat mig i så mycket vad man vinner om man vinner, tänkte mest bara vinna :angel:

Till Seabaz, du lär inte lyckas ta dig därifrån fort, där finns miljoner och åter miljoner grejer att titta på ;)

//E

På denna internationella hundutställning erhåller alla hundar som vinner Bäst i rasen (BIR) eller Bäst i motsatt kön (BIM) titeln Svensk Vinnare 2005 (SV-05).

HUND2005 är även en kvalificeringsutställning till den stora och välkända hundutställningen Crufts i England. BIR, BIM, bästa juniorhane med Ck samt bästa juniortik med Ck kvalificerar sig för deltagande vid Cruft's 2006. OBS! Detta gäller de raser som är godkända av The Kennel Club.

Två tävlingar i en sas....;)

Jag har också för mig man kan bli Juniorvinnare, för jag har själv tänkt att sjutton också att min blivit unghund :-))
Men kanske bara varit så andra år.

Nja det var förra året det som det var Stockholms tur. I år är det nog inte så... Jag har inte fått någon information om det iaf... Förra året vet jag säkert att det var och jag vet säkert att det inte alltid är så :)

Följande går att läsa på SKK`s hemsida.....:

" Utställning

LÖRDAG: grupp 1, 3, 8, 9 | SÖNDAG: grupp 2, 4, 5, 6, 7, 10

Svensk Vinnarutställning
På årets hundutställning deltar 7.428 hundar fördelade på hela 278 hundraser! Varje ras blir bedömd lördag eller söndag.

Att ställa ut och bli placerad på "Stora Stockholm", som utställningen ibland kallas, brukar räknas som något extra av utställarna. På denna internationella hundutställning erhåller alla hundar som vinner Bäst i rasen (BIR) eller Bäst i motsatt kön (BIM) titeln Svensk Vinnare 2005 (SV-05).

HUND2005 är även en kvalificeringsutställning till den stora och välkända hundutställningen Crufts i England. BIR, BIM, bästa juniorhane med Ck samt bästa juniortik med Ck kvalificerar sig för deltagande vid Cruft's 2006. OBS! Detta gäller de raser som är godkända av The Kennel Club.

Klicka på lördag eller söndag för att se domarlistan för raserna, lydnaden och finalerna.

För anmälan
Tyvärr, det är försent att anmäla din hund till årets utställning. Välkommen att besöka utställningen istället!

Vår informationsavdelning svarar gärna på era frågor kring utställningen och bokning av kennelhagar, via e-post: HUND2005@skk.se, för övriga frågor e-post: info@skk.se eller tel 08-795 30 30.

Agility
Upplysningar om anmälan till lördagens internationella agilitytävling klass III, lämnas av Sveriges Hundungdom på tel 08-795 30 85.
Anmälningsblankett kan hämtas på www.shu.se

Nordiska Mästerskap Agility
På söndagen anordnas Nordiskt Mästerskap i Agility, mer information kommer.

Junior Handling
På lördagen genomförs SM Final i Juniorhandling, mer information kommer.

SVENSKA KENNELKLUBBEN ÖNSKAR ALLA UTSTÄLLARE OCH BESÖKARE EN TREVLIG UTSTÄLLNINGSHELG! "

Aha, det var förra året de blev J-vinnare!! För min uppfödares 2 tikar blev Svenska vinnare och Lokas storasyrra blev J-vinnare för 2 år sen, så jag fick för mig att junior var samma utställning som vinnarutställningen....

//E

Okej då har jag lite bättre för mig...

Men det här CK då? Visste betyder det champion kvalitét?
Och det kan domaren dela ut till vilka h*n känner för?

Men om vi låtsas att jag vinner junior hanklassen men inte får ett CK. Hur stor chans är det att tvåan får ett CK? Eller är jag ute och cyklar nu?

Men om jag vinner och får ett CK så kan även tvåan och trean i klassen får CK?
Går alla vidare då eller bara vinnaren?

Men OM nu jag som vinnare INTE får CK kan tvåan få CK och går då vidare och jag åker hem? Hur är det möjligt? Borde inte tvåan ha placerats som vinnare då?

Är inte CK ungefär lika som HP i valp- och veteranklass?

CK = Championkvalitet

Nej om inte du får CK så får heller inte tvåan det. CK delas ut frammifrån så att säga.

Först går du ju in och får din kvalitetesbedöming och det är en enskild bedöming och hunden får sitt pris.

Efter det så är det kokurrensbedöming. Bästa junior i ditt fall (alla juniorhanar som fått ett 1:a pris i kvalitet)

Där får ni placeringar från 1 till reserv (5:a) och resten blir oplacerade. Domaren kan i detta ge ut så många CK som hon vill. Samtliga CK-hundar går vidare till BHKL.

Ja man kan säga att det är ungefär som ett Hp. Men det betyder ju mer. Championkvalitet. Det andra är bara ett Hederspris. Det kan domaren dela ut till en lovande valp eller välbevarad veteran som domaren trots allt inte tycker är av championkvalitet för dagen.

En veteran kan ju få ett CK och det är så klart bättre än bara ett Hp.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 140
Senast: Hedinn
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 331
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 405
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 697
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama