E
emelite
Där jag har min mest häst inackorderad ges morgonen vid 6-8 på morgonen, där efter får de mat TIDIGAST kl 15 ofta närmare kl 17. Det vill säga att ofta står de helt utan foder i 10 timmar. Jag har hört att det är skadligt redan efter 6 timmar. Hur pass länge får de vara utan tillgång på foder? Finns det någon lag som säger hur pass länge de får vara utan foder? Hur länge tycker ni de maximalt bör vara utan foder? Jag försökte ta upp det med stallägarna men de vägrade lyssna och skylde på att det varken är skadligt och att de inte har tid att fodra.
De säger i princip att jag är dum i huvudet, och att jag har helt fel. Jag försöker fodra tidigare om jag har möjlighet, men det är sällan jag har det. Det är Därför jag valde att ha honom inhyrd i ett stall med full service. Hur ska jag göra, och hur pass skadligt är det? Annars är det här stallet perfekt på alla sätt, men givetvis värnar jag om min hästs välmående. Jag har heller inte tillgång till något annat stall för tillfället. Denna text är skriven på en mobil, så ni får ha lite hänsyn;-)
De säger i princip att jag är dum i huvudet, och att jag har helt fel. Jag försöker fodra tidigare om jag har möjlighet, men det är sällan jag har det. Det är Därför jag valde att ha honom inhyrd i ett stall med full service. Hur ska jag göra, och hur pass skadligt är det? Annars är det här stallet perfekt på alla sätt, men givetvis värnar jag om min hästs välmående. Jag har heller inte tillgång till något annat stall för tillfället. Denna text är skriven på en mobil, så ni får ha lite hänsyn;-)