Frågor om hingstar...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare KallaMigBecca
  • Startdatum Startdatum
K

KallaMigBecca

Vad vet ni om hingstarna: Nebraska 627, Diamant 463 och Portos 402. Jag vet inte speciellt mycket om någon av med. Jag vet att de är rätt gamla och som jag förstårr tillhör den "gamla" typen av hästar. Nebraska är väll hopphäst? Är osäker på det men jag rabblar upp det jag hört om dem. Om Diamant är det ända jag hört att han skall lämna grova hästar och eftersom det var min tränare som sa det (han är i grunden hopptränare och är inte så insatt i dressyr) så förmodar jag att han kanske har nån koppling till hoppning. Sen om Portos vet jag absolut ingenting! tacksam för svar!

Sv: Frågor om hingstar...

Nebraska tävlade svår fälttavlan med Jan Jönsson och var helbror med Labrador.

Nebraska född 1977 var med i OS i fälttävlan och helbror med Labrador som gick svår hoppning. Deras mamma var helsyster med Unesco 428, som i sin tur lämnade den väldigt trevlige Ganesco. Deras far Jovial var elithingst med ett stort antal avkommor i svår hoppning, dressyr och fälttävlan. Han är bl a farfar till Master och Chirlon.

Diamant var född 1967. Han var helbror till Filipin som exporterades till Danmark. Deras far Vagabond ansågs av vissa nedärva patellaupphakning. Diamants avkommor tävlades främst i hoppning, sonen Porfyr gick medelsvår.

Portos var född 1958 och hade två avkommor i svår hoppning.

tack för hjälpen! nu måste jag bara fråga vad är patellaupphakning?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag skulle vilja veta ni har för tanke och erfarenheter gällande några ändare hingstarna och vad som är typiskt hos var och en av...
Svar
2
· Visningar
1 125
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 905
Senast: Kisseninan
·
Avel Inspirerad av tråden om de nya ELIT hingstarna i Trakehner Verband började jag fundera på när det kan vara dags för ASVH att utnämna en...
Svar
1
· Visningar
2 051
Senast: sona
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 612
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka