Frågor om GPA hjälm

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Hej!
Funderar på att köpa en GPA Speed Air (Evolution) hjälm inom en ganska snar framtid, troligen från nätet (även om jag förhoppningsvis kommer kunna prova en innan jag beställer).
Men nu till mina frågor:

1. Är ventilationen så bra som den sägs?
2. Hur är kvalitén?
3. Hur är den i storlek? Liten? Stor? Jag har allt från 51 - 59 i ridhjälm :crazy: Oftast 57 - 58 dock, vad borde jag då ha för storlek?
4. Om jag köper en kommer jag troligen lacka den (så att den blir glansig), men med vad lackar man dem med? Alltså vilken typ av lack ska man använda?

Sv: Frågor om GPA hjälm

Kan bara svara på den sista frågan:

Kolla absolut med tillverkaren!

Valet av lack (och färg, dekaler osv) kan påverka hjälmens funktion, och de har koll på vad plasten tål för kemikalier.

Tråkigt om din (dyra) livräddare blir skör i förtid och inte funkar när det verkligen gäller bara för att du ville vara fin. :)

Sv: Frågor om GPA hjälm

Normala i storlekarna

Jag hade absolut inte sprayat hjälmen då det kan förstöra hjälmens funktion

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 859
Senast: mowglieee
·
I
Utrustning Hej ! Funderar på att köpa en gpa hjälm, förmodligen en speed air,Titium eller Classic. Hur är dem i storlekarna ? Stora ? Små? Normala...
Svar
11
· Visningar
3 820
Senast: NightAngel_85
·
A
Utrustning Hur skilljer sig GPA speed air - Tone och Tone och Charles owen hjälmarna från dom "vanliga" hjälmarna som man tex köper på lantmanna...
Svar
8
· Visningar
1 785
Senast: Almeloue
·
A
Utrustning Hur är GPA Speed Air - Tone on Tone och Euron i storlekarna? Min kompis sa att hon trodde att ToT´en var en storlek mindre än den...
Svar
7
· Visningar
2 939
Senast: LinnHolmbom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka