Frågor och svar kring de nya hästreglerna

Sv: Frågor och svar kring de nya hästreglerna

Jag tycker att det är bra att man ser över reglerna för hästhållning av lektionshästar, som det i detta fallet rör sig om.(Jag känner inte till ngra privathästar i spilta.) De behöver ha daglig utevistelse tycker jag.
De har ett påfrestande liv när de får stå uppbunden och glo in i en vägg eller mot en häst som konkurerar om maten, hela den tid den inte rids.
Men att svullnad över kotan eller kolik skulle vara det största hotet, ifrågasätter jag. Däremot tristress som yttrar sig i krubbitning,vävning eller att bitas tycker jag talar sitt tydliga språk.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 154
Senast: bettysmatte
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
898
  • Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: svea
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 059
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp