Dolda fel - försäkring

Hippocampus

Trådstartare
Jag funderar på att byta försäkringsbolag men hur blir det med dolda fel då?
" Efterskydd för dolda fel om du säljer en häst som är yngre än 10 år, och försäkringen varit gällande i tre år eller sedan hästens födsel och ett dolt fel upptäcks inom tre år efter försäljningen"

Så egentligen är det safe om jag har hästen i 3 år och sen säljer (om den ska säljas)?

Det är sån extrem skillnad på premien i två bolag (50%) så jag funderar på att byta.
 
Bolaget jag bytte till, Folksam, sa att de "tog över" dolda fel försäkringen om hästen varit försäkrad sedan föl i annat svenskt bolag så ring och kolla? :)
 
Bolaget jag bytte till, Folksam, sa att de "tog över" dolda fel försäkringen om hästen varit försäkrad sedan föl i annat svenskt bolag så ring och kolla? :)
Det är också min erfarenhet. De har tagit dolda fel från Sveland och det var inga konstigheter.
Jag tror många tar över utan att krångla, förutsatt att hästen är frisk.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
2 485
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 130
Senast: WBanna
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 029
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 783
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp