Frågor, behöver någon att bolla med

Nikki o Fabian

Trådstartare
Hur fort brukar man få en tid, jag menar jag vill ju in nu typ annars kanske det försvinner.... men det är väl bra iofs....????

Någon som vet vad det finns för kliniker i sthlm?

Ni som läst om Fabbe, vad skulle ni gjort, låtit honom bara gå på betet fram tills han är upp kollad på klinik eller tror ni man kan cheka läget emellanåt.

Sen en sak till, kan jag gå ut o promenera honom utan att det kan förvärra saken. Han behöver ju psyktränas en del till om han ska köra bröllop i augusti(om han är fräsch då vill säga), då menar jag ledas i samhället o det är ju asfalt.

Fick komma hem till stallet o vila lite från broms:devil:
P6210005.jpg
[/IMG]
111a9a0e.jpg
[/IMG]
P6210014.jpg
[/IMG]
P6210015.jpg
[/IMG]
 
Senast ändrad:
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Jag har inte läst dina trådar om Fabbe så jag kan inte uttala mig om det men kan tipsa om en bra klinik i Stockholm (PM:ar dig namnet).
Jag var där med min isis när han hade inflammation i bakknäna. Fick ett mycket bra mottagande, de tog mig på allvar (trots att det inte syntes mycket i hans rörelsemönster) och gjorde en grundlig utredning.
Det tog inte lång tid från det jag ringde tills jag fick komma - kommer dock inte ihåg exakta tidsintervallet.
De har även en ET anställd där som kan hjälpa till vid behov men han är endast där någon dag i veckan.

Ps. Hihi! Du redigerade nog precis när jag skrev mitt svar! Blev förvånad när det dök upp massa bilder - de såg jag inte förut, hur kunde jag missa dom?! tänkte jag..... FIN PÅLLE!!
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Var i Stockholm bor du? Det finns ju ATG-klinik i Stav vid berga Lantbruksskola och en ATG-klinik i Täby. Sen finns det klinik på Solvalla. Jag har aldrig haft svårt att få en tid ganska snabbt då jag ringt.
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Det var till stav jag ringde men dom hade stängt tills på måndag, kankse alla har iofs?

Men stav ligger ju bara ca 20 min från stallet med bil, 73:an raka vägen typ.
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Lånar...
Om det är en hältundersökning du ska göra så är Mälarkliniken ett tips.
Dit åker vi..trots att vi inte bor i Stockholmsdistriktet..

MÄLARKLINIKEN

AM
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Jag har nog varit på Mälarkliniken, när jag tänker efter. Var där med min sköthäst när han typ hade svårt att andas.
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Jag rekommenderar också (av egna erfarenheter) Mälarkliniken vid hältutredning. Har hört att de är bäst i landet på hältor, men vet inte om det stämmer.

Man kan ofta få akut-tider samma dag men då kostar det exkra.
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

har oxå varit på mälarkliniken....:crazy:
om du ska dit, välj vet. emilia, annars så skulle jag nog inte rek. dom-
ryktet på stan säger att dom gärna sprutar för kotledsinflamationer hit å dit....:crazy:

kan verkligen rek. atg-klinikerna, dels solvalla-har ju en syrra som jobbar där, så jag vet att dom är riktigt duktiga!!!!!

hoppas det löser sej...

halta hästar ska man inte vänta med för länge innan man kollar.
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Bäst av alla veterinärer måste vara Emilia på Mälarkliniken!
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Jag trodde inte att man fick uttala sig om personers namn så därför sa jag inget förut. Men jag vill rek Anna först o främst, men Emilia är också bra.

Jag har också hört "rykten" att många fått diagnosen kotledsinf efter att de varit där, men har aldrig upplevt det själv så vet inte om det stämmer..

Att de sprutar hit å dit håller jag verkligen inte med om! Det har alltid skett en diskussion med mig som hästägare innan beh if man fund på det eller ej.
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

kl

Vi får inte glömma Tomas heller, dessa tre är URBRA!!
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

axel skrev:
Klart att du ska åka till Stav.

det är bara ett stenkast ifrån dig.

Ja det är det jag helst vill, men finns det inga tider kanske jag blir tvungen att åka till nån annan.

Men tycker ni jag ska testa rida honom på söndag o se om han är likadan som innan? För jag ska ju ringa kliniken på en gång när dom öppnar på måndag morgon.
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Säger också mälarn! Trots lite krångel när jag vart där nu... men ändå! :) Det är första gången så.

Jag fick tid samma dag jag ringde, men kunde inte åka så fick dagen därpå. De verkar ha (som jag tror någon annan skrev) lite "akut-tider".
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Jag tycker du ska ringa det nummer du fick av mig.

Visade du honom för vet i går?
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

mimus skrev:
Jag tycker du ska ringa det nummer du fick av mig.

Visade du honom för vet i går?

Dom hade ändrat tiden med veterinären så jag stog o väntade men det kom ingen, så jag ringde hon som hade beställt vet från början o fick då reda på att hon kommer imorrn istället.
Men jag struntar i att visa honom för henne, för som någon skrev det blir ju antagligen bara att lägga ut pengar i onödan för hon kan säkert inte säga nått annat än att jag får åka till kliniken.
Men ska jag inte be en veterinär kolla honom först o sen om han behöver någon ET så kan jag ju ringa henne?
 
Sv: Frågor, behöver någon att bolla med

Vad alla propagerar för mälarkliniken.
tycker att det är dumt när hon ändå åker förbi Stav.

Det är numera en ATG-klinik.

Det finns MÅNGa vet. på M-klinken. Alla är inte bra mot häst o ägare.

Min hästs helsyster- en jättetrevlig o snäll individ, var enligt en vet. där både ful o dum:mad: .

Han röngade inte kotorna fast hästen var halt- lågt, utan hittar små spattförändringar.
Han sa att den var FUL:confused:
Att den var ganska muskelfattig i korset var inte så konstigt. den hade haft en spricka i hasregionen o hade ej tränats mkt.-

Hästen var där 3 ggr o till slut ville hästen inte lyfta det ena bakbenet alls- DUM HÄST.
Han gjorde heller inget försök till att släcka hältan i kotan

Senare på Täby så påtalade jag för chefen där att alla syskon till denna häst har lösa benbitar.
Den röntgades o man fann två st. stora bitar i den kotan o en i den andra.
Hältan släcktes med bedövning av kotleden:)

Då ägaren var småbarnsförälder o inte orkade med boxvila o en lång konvalescens så blev hästen bara 7 år.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 372
Senast: sandrafors
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 862
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp