Frågor ang foderbyte till ny häst

Russ

Trådstartare
Hej! Slänger in en fråga åt en kompis med ett problem. Hon ska Köpa en häst som ska hämtas i början på augusti. Den går då på bete, men när kompisen tar den till sitt stall kan hon inte släppa ut den på bete direkt utan måste ge den grovfoder. Så det kommer bli ett tvärt foderbyte för hästen från gräs till hösilage. Finns det något man kan göra för att underlätta bytet för hästen?
 
OM det går hämta hösilage innan flytten och ge lite plus gräset. Så gjorde jag när jag flyttade min, visserligen gick min på hö då men hösilaget var mycket godare tyckte han.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 746
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 457
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 482
Senast: nexxa
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 930
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp