M

Molleelvis

Jag har ett treårigt sto och hon är brunstig och går med en valack har gjort det hela tiden. Men för några dagar sen såg jag att han red på henne, nu går hon med en annan som inte bryr sig om henne. Är det farligt att valacken red på henne?:(
 
Sv: Fråga

Nej, då. Du kan vara lugn. :) Så länga hon inte sparkar honom och skadar honom så är det ok. Det går nog över samtidigt som brunsten avtar!
 
Sv: Fråga

Har hört att stona kan få inflammation om valacken "lyckats":angel:
Det kan vara svårt att få de dräktiga då... men Jag vet inte om det stämmer...
 
Sv: Fråga

vad bra. ja jag har också hört att dom kan få inflamation. får väl ha lite koll. Dom går inte i samma hage nu i alla fall.
 

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
642
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 368
Senast: mars
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 683
Senast: Willys
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp