Fråga om kattmat.

Tassetass

Trådstartare
De katter jag haft genom åren har i regel levt mer på vad de fångar själv än på mat som vi ger dem (dock har de givetvis alltid haft tillgång till mat), vilket har gjort att man låtit katterna sköta kosthållningen rätt mycket själv.

Nu har jag en mycket kräsen dam som är helt och hållet innekatt, så nu är det till att börja anstränga sig lite. :p

Var in på djuraffären igår och fick prover av lite olika märken; Eukanuba, Royal och Hill's. Givetvis var alla jättebra enligt tjejen i affären ;) men jag tänkte höra med er vad ni tror är vettigast.

Hittills verkar Eukanuba vara det som faller kattskrället mest i smaken, så om det är bra käk vore det ju toppen om man kunde ge henne det med gott samvete.

Det är torrfoder det gäller, ska sägas (vet iofs inte om Eukanuba och Royal ens gör blötmat).

Så, vad säger ni?

/Jenny

Sv: Fråga om kattmat.

Notro ger jag och det är det bästa som jag hittat än så länge. Innehåller inga konserveringsmedel, innehåller mer kött än dom andra och Nutro garanterar att det inte är några biprodukter i maten såsåm kycklingnäbbar eller klor. Nutro har även röstats fram till det bästa torrfodret i USA.

Hmm, nackdelen med att bo i en liten stad; tror inte det finns att få tag på här. :o

Du har väl inte så långt till Kiruna? :angel: http://www.bjorkis.com/

Eagle Pack är ett av de bättre torrfodersorterna, jag ger dock mina BARF och inser att både in- och utsidorna utav katterna mår bättre. Tror att Björkis tog 700-800:- inkl hemkörning för en stor säck (kommer inte ihåg exakt man runt 10-15 kg)

Nej då, inte alls långt, bara 50 mil :smirk: ;) Ska kika på sidan!

Hur funkar det här med BARF egentligen? Tell me! :D

Tillägg: Nu när alla tipsar om andra fodersorter istället blir jag ju lite rädd; Är Eukanuba dålig mat? :o

Senast ändrad:

Du kan läsa om BARF på min hemsida.

Det är inte jobbigt, tidskrävande eller dyrt även om det kanske kan verka så till en början.

*kikar*

Tid har jag gott om. :) Problemet är väl snarare avsaknaden av köttkvarn samt dåligt med utrymme i frysen, men jag ska definitivt kolla upp det.

Det är inte det att jag missunnar min katt att må bra, men behöver jag känna mig som en skurk om katten får leva på "vanlig kattmat" (i det här fallet Eukanuba eftersom det är det hon verkar gilla bäst)?

Man behöver inte ha köttkvarn. Man kan ge katten hela ben tex. kycklingvingar eller lammbringa. Sedan går det att köpa färdigmalda råa köttben. :)

Ska höra mig för i affären hur mycket de kan ställa upp på. Undrar om min gamla slaktare fortfarande jobbar, han kan nog fixa en del bra grejer i så fall.

Hmm, jag ser hur du envetet undviker min andra fråga ;)

Liknande trådar

Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
7 103
Senast: canine
·
Katthälsa Har sökt runt lite bland trådarna men inte tyckt att jag hittat det jag letat efter riktigt. Har två katter, varav honan är riktigt...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 598
Senast: Kratus
·
Katthälsa Har precis kommit hem med min nykastrerade honkatt (Norsk skogkatt). Operationen gick bra och såret ser fint ut, jag fick inte ens med...
Svar
14
· Visningar
2 086
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama