Fråga om benskydd på unghästar! (tävling)

Fashionistan

Trådstartare
Jag har inte riktigt fattat vilka skydd som är godkända för att tävla med på unghästar och vilka som inte är det!

Är Eskadrons Ludger skydd godkända?

Är Veredus Carbon Gel godkända?

Om inte, finns det några liknande Veredus som är det?

Sv: Fråga om benskydd på unghästar! (tävling)

De låga Eskadronskydden är godkända, inte Veredus vanliga då de har resårknäppe.
Men Veredus har skydd som heter Young Jump som är ok.

Regeln är att de får inte knäppas med resår och insidan får vara max 16cm (har jag för mig, iaf. som de vanliga Eskadronskydden)

Okej! :laugh: Tänkte ändå inte tävla med Eskadronskydden då de blir uterittskydd när jag köper mina Carbon Gel men ändå!

Så det går bra att köpa de vanliga Carbon Gel fram men att man köper just Young Jump att ha bak då?
Får väl köpa ett par orginal att ha bak när hon är 7, men då har det säkert kommit nått ännu bättre och snyggare! :angel: :D

Hööks har godkända bakbensskydd också, det kanske duger tills hästen är 7?

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 417
Senast: Mia_R
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Fritid Jag försöker besvara en fråga om skörden år 1823. Enligt frågeställningen kan snittvärdet ligga på mellan 1 och 5, och år 1823 blev...
Svar
8
· Visningar
565
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka