Fråga kvot

Zamira

Trådstartare
Fick en analys på hösilage där kvoten var endast 3,5. Och den bör vara minst 6 om jag förstått rätt. Men när jag lägger in i foderstatsprogrammet säger det att det är onödigt mycket protein?
Kan någon kunnig förklara för mig?
Lade in 12 kg till vårt halvblod.
 
Du har nog matat in fel värde för proteinet. Det är proteinvärdet "smrp per kg foder" du ska lägga in i programmet.
 
Du har nog matat in fel värde för proteinet. Det är proteinvärdet "smrp per kg foder" du ska lägga in i programmet.
Haha, där hade jag lagt in rätt men inte ändrat vikten på hästen från förinställda 100 kg. Nu ser det mer ut som jag förväntade mig. Och alltså inte det hö vi kommer fodra med i vinter.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har förmånen att ha hösilage med riktigt bra protein, så i år behöver jag inte lägga en förmögenhet på proteinfoder. MJ/SmbRp-kvoten...
Svar
16
· Visningar
1 409
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 970
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 057
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 603
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp