Fråga angående ömma hovar

B

beautifulmistake

Min shettis har gått utan skor i många år, men under tiden han reds mycket fick han skor fram. Nu när han inte ska ridas på ett bra tag åkte skorna av och på mjukt underlag ser det bra ut, men när han går på stallgången eller stallplanen ömmar han ganska så mycket.

Jag antar att det tar lite tid att vänja sig vid att inte ha skor, men hur länge ska man vänta? Det har inte ens gått ett dygn men lite smått överbeskyddande som man är börjar man ju oroa sig direkt! :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 790
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 132
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 662
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10