Fråga ang strykkappor

emjowe

Trådstartare
Hej! Här kommer en dum fråga ;)

Har precis tagit upp ridningen igen och har fått hjärnsläpp när det gäller strykkappor. Men visst ska de som är lite högre/större sitta bak?

Då har jag tänkt rätt. Med korta menar du kotskydd, som enbart sitter över kotan bak?

precis.

Men strykkappor är ju samlingsnamn för mjuka benskydd med en hård platta som skyddar mot strykningar på insidan benen. De finns i långa och korta varianter, fram och bak.

Sen finns det ju senskydd, teknikskydd, bandagetter, terrängskydd, osv osv. :)

Ja det finns en hel uppsjö!
De som jag ska använda är strykkappor, båda paren långa. Men fick helt hjärnsläpp. Tänk att något man har satt på hästars ben så många gånger tidigare är helt plötsligt främmande för en

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
954
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
781
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp