Fråga ang grönt kort.

P

PonnyBus

Jag är medryttare på en häst vars ägare inte har grönt kort men som skulle vilja starta en tävling.
Om hon vill tävla sin häst kan jag följa med som "innehavare" och "hjälpreda" med grönt kort? För är man mindre behöver man ju ha med sig en vuxen ansvarig som tagit Grönt kort för att få tävla.

Är det åldern som spelar in på den tävlande eller hur funkar det? Jag är ju yngre än henne, men myndig, men vad gäller egentligen?

Sv: Fråga ang grönt kort.

Hej!
Om jag inte är helt ute och cyklar tror jag att detta bara gäller så länger personen är under 13 (eller är det 12?), och alltså inte får ta grönt kort själv.

MVH Smallgot

Sv: Fråga ang grönt kort.

Du är inte ute och cyklar! Jag har hållt i grönt kort-kurser på min gamla ridskola och det är det som gäller. Ungdomar under 13 år ska ha målsman med grönt kort med sig på tävlingar, är man över 13 ska man ta det själv:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 519
Senast: Mia_R
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: Fiorano
·
Tävling Jag tänker att jag behöver ta grönt kort. När jag var liten och tävlade behövde man inget grönt kort. Sen flyttade jag till Irland och...
Svar
13
· Visningar
2 222
Senast: Kiwifrukt
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka