Fråga ang Golden

Thelma

Trådstartare
Är det bara jag som inbillar mig detta, eller är det fler än jag som reagerar på att nästan samtliga goldenhannar lägger sig platta som pannkakor och VÄGRAR flytta på sig förrän de fått hälsa på hundar de möter??.. :D

Jag blir alltid så full i skratt när jag ser hussar och mattar kämpa med detta. Flera tycks dock ha gett upp och står kvar och väntar på att hunden ska behaga resa på sig igen.

Vad kan jag göra för att hjälpa till? :angel:

Sv: Fråga ang Golden

*ha ha* Samma iaktaglese har jag också gjort!! Hm vad man ska göra... Vet inte. Det spelar ju ingen roll vart du går så kommer de att kolla på dig. Möjligtvis att man går i båge eller zick-zack. Men jag skulle tro att de gör att de bara stirrar ännu mer!

Har också märkt av detta..
Försöker låta bli att garva och fortsätta försvinna utom synhåll. :D

vi mötte en softis med matte som blev helt förlamad när den såg oss. vi stod på trygga 50 m avstånd och jag han ta upp och tända en cigg och röka hälften innan matte gav upp och gick in på samma stig som hon kom ifrån. om blickar kunde döda... :angel: med herregud jag stod på långt avstånd och hunden kunde väl vägt 15 kg. går den inte igång av sig själv får den väl ha en knuff i starten... eller så kan man ju försöka vinscha in hunden :idea: .

Jag har en Golden som gör så.. Han väger dessutom bly, så det är inte helt enkelt att få honom därifrån. Jag måste säga åt honom på skarpen för att han skall följa med mig.

Som åskådare så tycker jag det är charmerande. Men jag kan förstå att det måste vara rätt så sk-tirriterande för dig. Oftast möter man ju en hel del andra hundar när man är ute och går. :-)

Våran golden tik la sig oxå ner på marken, om det kom en hund som var mindre än henne, och där låg hon tills det att hunden passerat. Lilla snutten. Men var det någon som var större än henne så kunde hon gå. Precis som om hon ville visa att hon inte var någe farlig. Lekte hon men valpar så la hon sig oxå ner på marken, för att inte vara större än dom och sen lät hon dom klättra på henne bäst dom ville. :D

jag passade en golden hane för några år sedan som nästan VARJE gång vi var ute lade sig ner på gräset typ 20 meter ifrån huset och vägrade röra på sig.. hahaha asirriterande och jättepinsamt! fick typ ta med en leksak varje gång, men om han fick leka med den innan så hjälpte det inte.. :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 205
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I maj 2009 bestämde jag och min dåvarande sambo oss för att köpa en hund, en stor hund. Ett par veckor senare hittade jag en annons på...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: pepp
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 414
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar