fråga ang fiskar

michelle

Trådstartare
råkade tappa pumpen till akvariumet igår när jag rengjorde det. så min fråga är då , om fiskarna klarar sig utan en pump ? dom dör väll inte eller så :angel:

Sv: fråga ang fiskar

De dör ju inte omedelbart, men hur de klarar sig beror ju på många faktorer som sort, antal, växter, storlek på akvariumet och typ av akvarium bl a.

jag skulle köpt en pump så snabbt som möjligt..de e ju inte svåra att få tag på, men en dag utan det tror jag inte, men det beror ju på vad du har för fiskar med..

råkade tappa pumpen till akvariumet igår när jag rengjorde det. så min fråga är då , om fiskarna klarar sig utan en pump ? dom dör väll inte eller så :angel:

Det beror på en rad saker, bla hur belastat akvariet är med mat och fiskar, hur mycket växter det finns osv. Vad som troligtvis kommer hända, är att en syrebrist pga brist på ytvattenrörelse kommer att uppstå. Om man inte avhjälper den, kan vissa arter dö. För att fixa fiskarna tills du köpt nytt filter, så matar du inte, och du gör ett delvattenbyte dagligen.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Efwa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 388
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 423
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama