Fråga ang. avd. B

KAROLIJNAH

Trådstartare
Hejhej :D
Har tänkt ett tag på en fråga nu... Jag har en stor häst som inte är så säker på vissa höjder. Om man inte vill hoppa 90cm och inte hittar P&R/CR som ligger tillräckligt nära, får man då lov att hoppa avd. B för t.ex. kat. B? Lite dum fråga kanske, men men...
Vet att det inte finns någon åldersgräns för att starta avd. B.
Lite snurrig fråga xD hoppas någon förstår :D

Sv: Fråga ang. avd. B

Nej, det får du inte. Du måste rida klasser för ridhästar (på lokala tävlingar och uppåt).

Prova klubbtävlingar hos klubbar i närheten. Antingen löser du medlemsskap eller så kanske du får vara med utom tävlan.

Hon får inte ens vara med utom tävlan. Sedan ett par år tillbaka, så får man inte lov att blanda ponnyer och hästar på samma tävlingsplats. Så det är antingen P&J el avd B på vanlig tävling som gäller.

Njaeää. Ponny och häst får inte befinna sig på framridning/-hoppning samtidigt. Samma tävling/-splats är däremot okej.

Hej!
Jag som norrlänning tycker att det låter konstigt att någon som bor i Skåne (?) inte kan hitta en P&J/CR i närheten. Sen insåg jag att "tillräckligt nära" kanske är kortare för dig än vad det är för mig. :idea: Och då blev jag nyfiken, hur nära är tillräckligt nära? :)
/Lady_S

Liknande trådar

Tävling Jag har lite olika frågor angående att kvala unghäst då det finns väldigt lite information om detta. Jag har en 6årig D ponny som jag...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: miniola
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422
Ridning Jag började fundera på ridskolor och ekonomi och hästmaterial och kom på många frågor som ni gärna får svara på. Var ligger ridskolan...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: ridelev
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar