Fotografier på gamla travhingstar

magruder

Trådstartare
Hej
Jag har ett brinnande travintresse och har läst stamböcker (för varmblodiga travare) och Travronden sedan mitten av 1950-talet. Det är avelsbiten som intresserar mig, spelar aldrig på hästar.

Genom åren har jag sett fotografier på hingstar verksamma under 1950-talet, men jag skulle så gärna vilja se kort på två hingstar som (troligen) var verksamma på 40-talet: Sir Walter Scott och Encore.

Känner ganska väl till deras avelsresultat men vet inte hur de såg ut, och det skulle vara toppen om någon på Bukefalos kan hjälpa mig.

Förresten: Är det någon som sett en ren uppställningsbild på gamle travkejsaren Big Noon?
Maggan

Sv: Fotografier på gamla travhingstar

Big Noon
BigNoon.jpg

:eek: är det där en travare???
han är ju superfin, lite skillnad mot det som finns att beskåda idag.. den här var ju :d

På bilden är han knappast i tävlingsform längre, är starkt tveksam att han var så framgångsrik med en sån mage :rofl: Såna där travare finns det än idag men ja, Big Noon var en maffig herre.

Jag har letat bilder på Vibrante. Men helt utan resultat..Är det någon som har en bild på denne herren?? :)

Vet på en ungefär hur han ser ut men skulle vara skoj att se exakt hur han såg ut. :)

Hoppas att någon kan hjälpa mig!! :)

Jag tror bestämt att Nafayette kan hjälpa dig med den detaljen när hon travar in i den här tråden! ;)
mvh

Jag ska kolla också, bekant med hon som hade Vibrante de sista åren. :idea:

Tack snälla Zuzzi!!!

Jag har sett Big Noon "live" två gånger, en gång på 1950-talet på Hästens Dag där han visades upp tillsammans med sin son Gay Noon och en gång när han ledde en defilering på Solvalla, tror det var 1962.
Maggan

Jag har letat bilder på Vibrante. Men helt utan resultat..Är det någon som har en bild på denne herren?? :)

Vet på en ungefär hur han ser ut men skulle vara skoj att se exakt hur han såg ut. :)

Hoppas att någon kan hjälpa mig!! :)

Jag har, men har inte fått lov att sprida dem. Ska kolla med hon som äger bilderna, återkommer!

Senast ändrad:

Till ghost och kosmostanten!! :)

Såå roligt!! :) Hoppas verkligen att jag ska få mig en titt!!
Hoppas att de som äger bilderna har lust att ge mig en titt :D

Kollar in för att se vad som händer!! :)

Får jag också lägga in en liten önskelista?

Grandprè
Straight Jacket
Pay me Quick
Batong
Gum Ball
Atout du Moulin
King Lavec
Newport hannover
Ambro harold

Tack på förhand

Jag tror bestämt att Nafayette kan hjälpa dig med den detaljen när hon travar in i den här tråden! ;)
mvh

:D:D

Tyvärr inte. Har förvisso ett par bilder på Vibrante men har fått direktiv att dom inte får läggas ut. tyvärr.

Har en miljon bilder på hans son Wibrantus i stället. Fast det var ju inte om honom som tråden handlade om...

AM

Attans!! :d Att jag vill se den hemligaste hästen (Vibrante) då!! Hehe!!
Inte konstigt att jag inte hittat han på bild.

Men när var han som mest aktiv i aveln??
Ingen som samlar på gamla hingstkataloger?!! :P Hehe!!

Jag hoppar in lite i tråden jag med .. ;) Letat med ljus och lykta efter bilder på inte en fullt så gammal avelshingst, men en avelshingst iaf; Tagliabue. Jag har sett några få bilder på honom, men undrar om de kan finnas några fler! :)

Hade några i gömmorna här...

Gum Ball
GumBall.jpg

Vibrante
Haha enda bilden jag hade som jag vet att det är OK att visa, tyvärr då bara en målning. Morfar till min pålla.
Vibrante.jpg

Atout du Moulin, MUMS!
AtoutduMoulin.jpg

Newport Hanover
NewportHanover.jpg

Armbro Harold
ArmbroHarold.jpg

Taglibue
Tagliabue.jpg

Jag ska kolla om inte mamma har kvar de gamla hingstkatalogerna - skulle vara förvånad om hon INTE hade dem.

Jag vet ju att ni har fin dokumentation av Wibrantus, tänkte att du som är så suverän på att doumentera med kameran, säkerligen hade ett par egna av far. :)
mvh

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka