Fotoförstorning

S

salwi

Kan man förstora pappersfoton, även om man inte har negativen?
 
Sv: Fotoförstorning

När jag jobbade i fotobutik (slutade för 6-7 år sedan) så tror jag att vi brukade rekommendera max 20x30cm från ett vanligt 10x15 cm foto.

Då fotades bilden av på ett nytt negativ, som den nya bilden sedan kopierades från. Bl.a. färgåtergivning och kontraster tog stryk, det blev ju liksom kopia på kopian av kopian...

Kanske är det lite annorlunda nu när man kan scanna bilden och på så sätt få bort något mellanled, men jag tror inte du ska förvänta dig nåot underverk kvalitetsmässigt. Men är det en viktig bild kanske det är värt det? :laugh:
 
Sv: Fotoförstorning

Till båda

Okej, det lät inte så roligt. Det är ingen viktig bild, bara en fin bild jag ville ha upp på väggen. Får väl leta lite till efter negativet, annars får det vara.
Om man har negativet blir det väl ganska bra kvalitet?
 
Sv: Fotoförstorning

Ja, förutsatt att du använt en bra film och att den är korrekt framkallad. ;)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Två vänner har nu rekommenderat Hoka eftersom jag har korta och breda fötter och får ont i både ben och fötter när jag går. Är det någon...
Svar
19
· Visningar
1 188
Hundhälsa Min 9 åriga hund kastrerades för snart 6 veckor (kirurgisk kastrering)sedan pga förstorad prostata. Han har fortsatt problemen kvar (tar...
Svar
12
· Visningar
715
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 743
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp