Fotkramp hoppning

Sven wikström

Trådstartare
när jag hoppar får jag ofta kramp i fötterna. Det känns som om tårna lägger sig över varandra och går inte få ur. Det är en krampande känsla ibland bara i ena foten men ibland båda. Vad kan det bero på? Hur gör jag för att motverka detta? Är det någon annan som har känt samma?

när jag hoppar får jag ofta kramp i fötterna. Det känns som om tårna lägger sig över varandra och går inte få ur. Det är en krampande känsla ibland bara i ena foten men ibland båda. Vad kan det bero på? Hur gör jag för att motverka detta? Är det någon annan som har känt samma?
När det är pauser passa på att släppa stigbyglarna och sträcka på benen och röra på fötter så får du igång blodcirkulationen.

Jag får lätt kramp i tårna i olika situationer, inte vid just ridning dock. För mig utlöses det ofta av trycket under foten. Jag tror att skor med en hårdare sula kan hjälpa, så trycket fördelas över större yta. Så är det i alla fall för mig.

Mina tår krampar i andra situationer av skor som inte är breda nog = inte tillräckligt med plats för tårna i sidled.

Sen skulle jag kolla över var på foten jag har stigbygeln, sitter den stabilt under trampdynan eller får du "hålla fast den" med tårna för att den är för långt fram på foten?

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
821
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 090
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 432
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
647
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna