Fota hundar

S

Smillan

Nu har jag sett så många bra fotade hundar.
Jag undra vad för kamera som krävs för dessa bilder.
Lägg in en bild å skriv vad för kamer ni använt.

Sv: Fota hundar

Några bilder jag är rätt nöjd med..

Selma

Engla

Chessen

Tass

Några som sagt :p
Just nu använder jag en Sony DSC-W85, en skitkamera egentligen... som en "nybörjarkamera" är den kanon! Men man vill ganska snabbt ha nått nytt :p
Får inte till mina bilder så som jag önskar o den fokuserar dåligt .. .
Så en systemkamera ska införskaffas så snart som möjligt...

Min kompis har en Nikon D80 som tar superfina bilder! Knivskarpa, även på avstånd. Han har fotat våra hundar och framkallat förstoringar åt oss, men tyvärr har jag inga på datorn.

Lägger in en bild på min Smilla, kameran är min telefon K800.
smillastaket.jpg

Inte så bra kvalitet, men bra ljus och lite fräckt upplagd- tycker jag.

Och en bild på Bella med samma "kamera"
bellasniff.jpg

Skarp, men kanske lite irriterande bakgrund. Ett "lucky shot".

Man behöver inte ha en bra kamera för att få spännande bilder, men man blir ju beroende av att ljuset skall vara exakt rätt. Och som med all fotografering måste man ha tålamod att vänta på rätt tillfälle!

Canon Digital Ixus 60:

hopp.jpg

hund3.jpg

trottisuteplats.jpg

Känns dock som om den börjar bli "urväxt". Funderar på att införskaffa en kamera som jag kan ställa lite högre krav på.

Canon EOS 350D:
cita_mini.jpg

taximini.JPG

Kodak Easy Share (kommer inte ihåg exakt modell):
gozliten.JPG

Kommer inte ihåg vad det är för kamera, men det är iaf en "vanlig" digitalkamera, alltså inte system. Tror det är en Canon:
blaze2liten.JPG

puppy_gnag2.JPG

Alaskan husky :) Jo han är rätt musklad, och då är ändå bilden tagen under sommaren då det endast är underhållsträning. Men så tillhör han ju ett av världens bästa slädhundsekipage också :smirk:

Nu är visserligen bilderna rätt så små men det kanske syns lite i alla fall =)

Bella33kopiera.jpg

Atlas318special.jpg

Atlas295special.jpg

Kameran är en Olympus Imaging corp. C-480 zoom tror jag den heter. En vanlig digitalkamera men den duger åt mig =)

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 261
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
3 034
Senast: Kilauea
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 166
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka