Fostervatten

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Misstänker att jag läcker fostervatten. ÄR det vanligt?
Har itne gjort det med de andra två så därför blev jag förvånad. Kiassa på mig har jag inte gjort, det är jag säker på


Visst är det så att fostervatten återbildas typ så det inte är någon fara?
 
Sv: Fostervatten

Ja det återbildar sig, så det blir inte torrt för bebisen.

Men du skall ringa in till förlossningen så de får göra en bedömning om du skall åka in för att konstatera att det är fostervatten och inte en tunn och riklig flytning likt den man får när livmodertappen "vänder" sig och mjuknar.

Så till telefonen... basta!

Hör av dig och berätta hur det går och lycka till :)
 
Sv: Fostervatten

Vad har det för betydelse om det är det ena elelr det andra?

Upptäckte det tidigt i morse när jag gick på toa, kändes rätt konstigt att ha våta trosor *fniss* Var dock inte så mycket och inget har kommit efteråt heller. Kan det komma bara så lite?

Ska till bm kl 13:30 så jag pratar med henne om det så slipper jag kanske åka in i onödan om man säger så.

Blir intressant det här:D Undrar NÄR bebis väljer att titta ut!!!!!:angel:

Natten till i går hade jag förvärkar och de började i går kväll igen, under dagen i går hade jag itne så mycket direkt och nu har jag heller inget.

Sa till pojkvännen att hon vände i dörren och ville stanna i värmen lite till:D

Tack!:)
 
Sv: Fostervatten

Vad har det för betydelse om det är det ena elelr det andra?

Om du läcker fostervatten så finns det ju hål på fosterhinnorna = en väg in till bebban för bakterier och infektioner! Därför skall du höra av dig till förlossningen eller BM så att de vet och kan besluta om du behöver antibiotika eller igångsättning om det skulle dröja något/några dygn för förlossningen att komma igång.
 
Sv: Fostervatten

Jag skulle vilja föreslå att du sniffar lite på det fuktiga.
Fostervatten luktar typ som pannkakssmet, var det nån som berättade för mig.
Urin luktar ju inte riktigt likadant.

Det är ganska vanligt att man läcker lite urin, utan att direkt kissa på sig, när bäckenbottenmusklerna blir slappare i slutet av graviditeten. Det är inte alls säkert att man känner att urinet rinner , dessutom kommer det ju från samma öppning som fostervatten, så enda sättet att veta vilket av det det är är att lukta på det...
 
Sv: Fostervatten

Det är inte alls säkert att man känner att urinet rinner , dessutom kommer det ju från samma öppning som fostervatten, så enda sättet att veta vilket av det det är är att lukta på det...

Nja, samma öppning är det väl inte. Men ack så nära varandra :)

Det med lukten har jag också hört när det gäller fostervatten.
 
Sv: Fostervatten

Det ska ju kollas upp.
Jag trodde också att jag läckte fostervatten så jag var inne på koll, det visade sig att det bara var rikliga flytningar :eek: ... var nästan som att kissa på sig.. *äckligt*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
4 454
Senast: hollypolly
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 626
Senast: Willys
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 537
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 101
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp