Fosforbalans

Sv: Fosforbalans

1 dosmått fosforbalans = 10 gram

vet dock inte vad priset ligger på.

vart inne på en hemsida nu, såg att dom säljer fosforbalans & där ligger priset på 143:- för 2 kg & 459:- för 8 kg.

1 mått fosforbalans= 10 gram men av dessa 10 gram så är bara 2,5 ren fosfor, resten är hjälpämnen! En 2-kilos hink kostar 156:- på Granngården.

cerrox skrev:
1 dosmått fosforbalans = 10 gram

vet dock inte vad priset ligger på.

Men nog är det bara 2,5 g ren fosfor i ett mått, även om totalvikten kanske är 10 g?

Hälsning Maja

Stopek skrev:
Men nog är det bara 2,5 g ren fosfor i ett mått, även om totalvikten kanske är 10 g?

Hälsning Maja
Ja, ett struket dosmåtts innehåll väger 10 gr varav 2,5 gr är fosfor.
//marti

1 mått fosforbalans= 10 gram men av dessa 10 gram så är bara 2,5 ren fosfor, resten är hjälpämnen!
vad är det för hjälp ämnen? det vart ju egentligen inte mycket som är REN fosfor där i. men endel av det är väl iallafalla natrium har jag för mej?

1 dosmått = 10 g ger 2,5 g fosfor och 1,8 g natrium.

Men vad innehåller resterande 5,7 mg? På hemsidan stod inget och burken är i stallet där pållarna är nattade...
//marti

Men vad innehåller resterande 5,7 mg? På hemsidan stod inget och burken är i stallet där pållarna är nattade...
vore intressant att veta! det är ju mer än hälften!

det står inte på burken vad resten är, utan det står bara "hjälpämnen bla natrium" tar detta ur minnet så det kanske inte stämmer helt, men det står ju inte vad resten är i alla fall....Det skulle man ju vilja veta faktiskt!

Skickar en fråga till Biofarmab... Men jag tror inte det blir något svar på länge, skickade en annan fråga för 3 månader sedan...
//marti

Skickar en fråga till Biofarmab... Men jag tror inte det blir något svar på länge, skickade en annan fråga för 3 månader sedan...
vad bra. vore intressant att veta. :) hoppas på svar.

Hör och häpna! Svaret har kommit:
Hej
Det innehåller endast mononatriumfosfat
MVH
Madeleine

//marti

Hör och häpna! Svaret har kommit:
Hej
Det innehåller endast mononatriumfosfat
MVH
Madeleine
//marti

hmm ok. vad är mononatriumfosfat? natrium & fosfor? undrar just då varför dom har skrivit att 10 g ger 2,5 g fosfor & 1,8 g natrium. det blir ju inte ens hälften av 10!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 241
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
983
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
883
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30