S

Stopek

tillskott. Vad finns att ge? Priser och inköpsställen och vad ni kan rekommendera.

Hälsning Maja

Sv: Fosfor...

Tjena!!!
Det var längesedan!!

Jag har goda erfarenheter av fosforbalans.
En nackdel är att den är svårlösligt i vatten vilket ger hårda beläggningar i krubbor, matburkar och övrig stallinredning :smirk:
Fenomenet är inte produktspecifikt, fosfor är lite besvärlig så...

För min del var den mycket prisvärd eftersom jag skulle balansera upp ett mindre underskott, problemet var klumparna som kom av luftfuktigheten (hästarna spottar ut dem...).
Jag jämför med Miner Vit - och en fix kvot är aldrig rolig i foder sammanhang, speciellt om man råkar fodra med lusern och har mer än nog av kalcium...

Rent ekonomisk har jag ingen aning om vilken är mer prisvärd :crazy:

Max saknar sin bruna "dröm-sessa" :love: !!

Sv: Fosfor...

Om du bara saknar fosfor så är Eclipse Biofarmabs Fosforbalans bra. Finns på Granngården och i andra butiker som säljer EBs produkter. (De tillverkar ju liniment och sånt också..) Jag betalar 156:- för 2 kg.

En nackdel är att det bara innehåller P och lite Na, inga andra mineraler eller spårämnen, så se till att ha koll så att alla behov täcks.

Annars är Kraffts Miner Vit ett mer komplett mineralfoder, men då får du lite Ca på köpet, och fodrar man med lucern och ett P-fattigt hö så kan det faktiskt bli knepigt att använda det. Vet av egen erfarenhet... ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 275
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
522
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
317
Senast: Raderad medlem 148240
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka