Förvirrat Tangentbord

Rumpnissen

Trådstartare
Jag råkade spilla mjölk på mitt tangentbord idag. :angel: qEfter dektta har dekn börjat skriva q när jag trycker på den vänstra shiftknappen och z när jag trycker på den högra. :confused: Dessutom lägger den mer än gärna in ett k och f här och där, har inte lyckats klura ut när ännu bara. :confused:

qSå om jag ska skriva in en liten text så ser det ut ungefär så här. qMassa andra bokstäver än dek som ska vara där. dzet är väldigtf jobbigtf då jag sitter och skriver en uppsats just nu. :D

qVad ska jag göraq?Q Är dekt helt hopplöst för mitt tangentbordq?Q
 
Sv: Förvirrat Tangentbord

om det inte blir bättre när det torkat föreslår jag att du städar det ordentligt. Skölj det med vatten ordentligt (ev kan du skruva isär det lite - kan vara lite plock att få ihop det sen dock). sen får det torka ordentligt under minst nån dag innan du pluggar in det. det borde fungera sedan. :)
 
Sv: Förvirrat Tangentbord

ve förs<tår vwad jwag s<k2rimorgon.k2 ill eg tir nog watt twa s<ill ocsh medweqNu merwa s<er tit tidw t s<å här. qOjoj,x blin dwwator buti

qOm nir.:confused:
 
Sv: Förvirrat Tangentbord

skruva isär tangentbordet, gummimattan tvättar du själv, men överdelen samt knapparna kör du i diskmaskinen, pronto!
 
Sv: Förvirrat Tangentbord

Är det laminat för tryckfunktionen så är det nästan lönlöst att laga, det kladdar bara igen igen. ett nytt tangentbord kostar inte många slantar.
men lycka till, har bara sabbat några stycken hittills... (på 23 år)
3 st guinness droppar var förödande.
mjölk och socker i den bärbara var inte så bra heller (barnen) :)
men iom att du faktiskt kan skriva något så kanske det går att fixa, men ett nytt kostar runt hundringen, som sagt.
 
Sv: Förvirrat Tangentbord

Ehh ni som skriver bara att tvätta.
har ni glömt bort att det finns kretskort i tagentbord så att bara tvätta kan ju inte vara bra utan att på något sätt plocka bort det eller har jag helt fel???
 
Sv: Förvirrat Tangentbord

Om man ser till att det är ordentligt torrt innan man använder det är det inget problem med att tvätta det. Har gjort det själv ett flertal gånger (någon gång kanske jag lär mig att inte äta mellanmål framför datorn). Har dessutom bekanta som kör tangentborden odemonterade i diskmaskinen när de börjar bli smutsiga och sen låter dem torka några dagar. Känns dock lite för avantgarde för mig. :)
 
Sv: Förvirrat Tangentbord

Jag gav upp alla tankar om att tvätta det. :D

Så jag var och köpte ett nytt idag, vilket jag är glad för eftersom det är mycket bekvämare och dessutom inte speciellt dyrt. :idea:
 
Sv: Förvirrat Tangentbord

Haha, en liten tvätt i diskmaskinen kanske vore bra. :rofl: Gud, jag har aldrig hört att man kan tvätta hela tangentbord innan! Haha!
 
Sv: Förvirrat Tangentbord

ja? jag sa ju det?

ett tangentbord har 4 stora delar plus tangenterna. baksidan, kretskortet, gummimattan för fjädringen (flesta, vissa tex dinovo som jag har saknar det och har strömbrytare), överdel med hål för tangenterna. bara o skruva isär.
 
Sv: Förvirrat Tangentbord

Det är tydligen inte alls särskilt ovanligt bland folk som använder sina tangentbord mycket eller i skitiga miljöer (=de blir ofta smutsiga).

Prova att googla på "dishwasher keyboard" så får du mer info. ;)
 

Liknande trådar

Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp