Nu är det dags att lägga upp vinterkläderna på vinden. Jag funderar nu över antingen förvara dem en tygpåse eller vakuumpåse, vilket är bäst för förvaring i ca ett halvår? Vår vind är oisolerad och väldigt enkel med nätburar direkt under yttertaket i ett 5-våningshus. Kläderna är mestadels av polyester och bomull, det kan nog vara lite dun eller fjädrar i en av dunjackorna. Annars är det mest skidkläder.
Tänker att det inte skadar med luftgenomsläpp och att kläderna håller formen bättre än i vakuumpåse, men jag vet inte?
Jag har också ett duntäcke (med riktigt dun) och kuddar (polyester) som jag förvarar i lägenheten. Där är jag mer inne på vakuumpåsen, mest pga platsbesparing. Hur lång tid tar det innan kudde och täcke återtagit sin form?
Vad har ni för erfarenheter?
Tänker att det inte skadar med luftgenomsläpp och att kläderna håller formen bättre än i vakuumpåse, men jag vet inte?
Jag har också ett duntäcke (med riktigt dun) och kuddar (polyester) som jag förvarar i lägenheten. Där är jag mer inne på vakuumpåsen, mest pga platsbesparing. Hur lång tid tar det innan kudde och täcke återtagit sin form?
Vad har ni för erfarenheter?