Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enligt de nya reglerna så ska ju alla hästpass förvaras på samma ställe i stallet.
Hur har ni löst detta på bästa sätt??
Enligt de nya reglerna så ska ju alla hästpass förvaras på samma ställe i stallet.
Hur har ni löst detta på bästa sätt??
Rutan för att man inte vill att hästen ska gå till livsmedel måste också vara i fylld och underteckand av hästägaren annars måste man spara/visa upp kvitton från allt det som man köpt i matväg till hästen.
Vi kontaktade jordbruksverket o frågade hur de hade tänkt att det skulle lösas i ett kollektivstall med 20 hästar, där hästägarna inte villa ge "alla" tillgång till sin hästs pass. Efter en tids mailväxling konstaterade SJV att det kanske inte var så lätt att lösa, så de gav dispens från kravet på att de ska finnas i stallet, vi har nu skriftligt på att det räcker att passen kan visas upp inom 10-15 minuter vid anmodan
Menar du att regeln om fyra timmar har ändrats?
Jag har scannat av passets inskrivna sidor och tagit kopior och förvarar dem i ett skåp i stallet.. Inte vet jag om det är giltigt, men det visar ju iaf att pass finns, sen om det inte duger så får man väl hämta det riktiga - om det skulle bli någon sådan kontroll.
Skämtar du?! Den regeln har jag helt missat... jesus christ.. Vad ska det överhuvudtaget vara bra för? Fullkomlig idioti!
Mitt stall ligger på gården - jag kommer fortsätta att förvara passen INNE i HUSET. Jösses... mycket ska man höra innan öronen trillar av..