"Förvara" digitala foton

purity_666

Trådstartare
Jag är nyfiken på hur ni som fotar mycket gör med era bilder. Tänker då mest för privat bruk.

Sparar ni allt? Framkallar mycket? Var ska man göra av alla bilder egentligen? Jag menar, datorer kraschar, ny teknik kommer. O tanken på att sitta på ålderdomshemmet o bläddra bland bilder på en dator känns lite sisådär.

hur som helst. Jag har mina på datorn och kopierar till externt minne om datorn skulle krascha. Men det blir många bilder och de tar ju upp en del plats. Kul att sitta med 3 externa hårddiskar fulla med bilder sen liksom.


SÅ hur gör ni med bilderna är frågan?
 
Sv: "Förvara" digitala foton

Håller med om att det blir väldigt mycket bilder..
Jag brukar rensa rätt hårt bland bilderna och bara spara de jag verkligen tycker om. Kopierar alla bilder till 2 diskar som jag byter ut med jämna mellanrum. Finns säkert nåt smartare sätt men jag tycker det fungerar bra än sålänge.
Diskar sjunker ju i pris hela tiden så när en disk är full byter jag oftast ut den mot en dubbelt så stor osv osv. På det sättet får man ju inte fler diskar utan det räcker (änsålänge iaf) med 2.

Sen framkallar jag väldigt mycket bilder. Om det nu kan ses som förvaring. Behåller ju ändå kopior på en disk då iofs...
Jag är väl gammalmodig men föredrar fortfarande gamla hederliga fotoalbum och tycker det är urtråkigt att titta på bilder på datorn. Så det blir väl de jag får bläddra i på ålderns höst :p
 
Sv: "Förvara" digitala foton

Ja jag har hört att de kanske gör det :crazy: Om man tittar på gamla färgbilder så verkar det ju onekligen som att de bleknar väldigt mycket.

Jag har faktiskt mest svart/vita bilder, bleknar de också? Vissa album har jag i både färg och s/v, knäppt jag vet. Hmm ja jag har iaf försökt.. Här försöker man vara förutseende så att man har nåt att göra på ålderdomshemmet men det har man tydligen inget för :p
 
Sv: "Förvara" digitala foton

Svartvita bilder gulnar med tiden, men de håller betydligt längre än färgbilder tror jag.
 

Liknande trådar

Fritid Hur sparar ni era bilder? Har ni dem bara på telefon eller på något mer ställer? Var? hur gör ni när ni sparar ner? Jag har en iphone...
2
Svar
33
· Visningar
2 335
Senast: Snowball
·
IT & mobiler Behöver rådgivning hur jag ska göra med en gammal dator som jag släpat runt på sedan 15 år tillbaka. Den används inte längre men tänker...
Svar
12
· Visningar
1 086
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Min laptop verkar ha gett upp för gott och nu började jag fundera på om jag verkligen behöver en ny. Det enda jag använder den till är...
2
Svar
25
· Visningar
3 110
Senast: hoppsann
·
IT & mobiler Jag har behövt en ny jobbdator länge nu men inte kommit till skott. Jag har fått tips om ett par datorer som skulle kunna vara något för...
Svar
3
· Visningar
552
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp