Då får du ju antingen ta upp det med stallägaren igen, flytta hästen eller skaffa egen gårdUppenbarligen har vi olika åsikter, jag tycker ju inte att saken är utagerad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då får du ju antingen ta upp det med stallägaren igen, flytta hästen eller skaffa egen gårdUppenbarligen har vi olika åsikter, jag tycker ju inte att saken är utagerad.
Men chilla. Tråden handlar inte om att du ska försöka lösa problemet. Den handlar om vad man har för förväntningar på personal.Då får du ju antingen ta upp det med stallägaren igen, flytta hästen eller skaffa egen gård
Det är lugnt jag försöker inte lösa problemet, jag försöker ge perspektiv på problemet . Man ska ha vissa förväntningar men man måste också ha tillit till att människor löser situationer som uppkommer.Men chilla. Tråden handlar inte om att du ska försöka lösa problemet. Den handlar om vad man har för förväntningar på personal.
Det är lugnt jag försöker inte lösa problemet, jag försöker ge perspektiv på problemet . Man ska ha vissa förväntningar men man måste också ha tillit till att människor löser situationer som uppkommer.
maskiner och hästar kom upp i tråden, ville belysa skillnaderna. Ja det var vardagshantering där det enligt person uppstår en stressad situation där personen i fråga löser uppgiften. Stalläg kontaktad ifall liknande situationer uppkommer. Problem solved. Inget hände , ingen kom till skada. Personen som skulle ta ut hästen löste problemet och lärde sig något.
Känner dödläge här. Personalen löste det.ok jag förstår inte vad du menar i sammanhanget /relevans
Jag förväntar mig som sagt att de som hanterar hästarna och är anställda kan hantera dem
Jag skulle aldrig acceptera /tycka det är ok att någon som är anställd att ta in/ut/hantera hästarna bara inte har kompetens och inte gör det . Man har INTE betald personal som inte kan hantera det .
Den missade jagJo men stallpersonalen sa även att om hen inte fått hjälp den dagen hade hästen lämnats inne.
Vår stallvärd vill inte släppa ut hästar som beter sig illa och jag förstår hen, hen är ensam på morgnarna och det är ett klart arbetsmiljöproblem att leda hästar som ignorerar den som leder, trängs och slår med frambenen. Det är inte roligt för oss när vi har stallpass heller. Jag tycker att det är sjukt att så många vuxna hästar är svåra att leda, vet inte om det är avel eller hantering som brister. Personligen tycker jag att en häst ska vara ledtam före ett års ålder även i stökiga lägen, och är den inte det så tränar man tills det funkar.
Alltså om hästarna är så krångliga att släppa in/ut så handlar det ju i grunden om de som hanterar dem .
Jag förväntar mig som sagt att någon som jobbar med just hantering av att leda ut och in hästarna dagligen kan hantera att de inte alltid beter sig lugnt .
Har ert stall godtycklig rutin att hästarna då inte kommer ut , pga att ”stallvärden” inte tycker de uppför sig den dagen ?
Gör ni /resonerar ni liknande /samma sak om nån häst blir stressad /taggad vid insläpp ?
Håller helt med. Känner massor på 40+ som haft häst största delen av livet men ändå bara kan hantera vuxna snälla hästar.
Men men, det löste sig. Jag är bara lite långsint
Stör mig på att hästen målades upp som ett galet monster när hon betedde sig helt normalt om än taggad på att få gå ut till sina kompisar.
Jag är gott och väl 40+ och jag vägrar hantera andras hästar what-so-ever. Däremot har jag inga problem att hantera mina egna unghästar allt ifrån föl och uppåt.
Jag är gott och väl 40+ och jag vägrar hantera andras hästar what-so-ever. Däremot har jag inga problem att hantera mina egna unghästar allt ifrån föl och uppåt.