Förvänd galopp??

T

Tyra4567

HUr rider man förvänd galopp??? Är det att man rider vänstergalopp i högervarv eller???

Sv: Förvänd galopp??

Tack så jättemycket!! Sen undrar jag en till sak. Får man tävla Islandshäst i dressyr? Vissa påstår att man inte skulle få det, men det låter vansinnigt!

jorå det får man... men var inte så säker på att dommaren gillar det..
du bör inte förvänta dig jätte bra resultat, eftersoma tt domarna kommer att dra ner dina poäng ordentligt.-...

det finns speciella dressyrtävlingar för islandshästen. det kallas då FSI tror jag... då gör man sitt egna program med egen musik... min lärare har tävlat i de många ggr!! o hon har vunnit många ggr :P hehe. så de e bara o leta upp närmsta tillfälle till de :P om du inte vill tävla mot andra hästraser förstås :P då kan du såklart tävla mot dom. de e bara o ställa upp :P

Ja, det ska jag kolla upp!! Tack så mycket för hjälpen! Jag har hört tlas om det förut men kollade aldrig upp det då. Men måste det vara ett helt eget program eller kan man kasta om ordningen på exempelvis något av det vanliga pogramen?

Liknande trådar

Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: Kamomilla
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 196
Senast: Fiorano
·
Dressyr Någon mer än jag som följer tävlingarna? Jag hejar ju lite extra på Hollands Fergusonavkommor, får hoppas på min största favorit...
Svar
12
· Visningar
1 476
Senast: Fiorano
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 312
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka