Förtvivlad..

C

Caspian

Min valp på 4 mån har börjat kissa o bajsa inne igen efter att jag avmaskade honom förrförra veckan. Varenda morgon hittar jag lös bajs överallt. Vad ska jag göra?

mina hundar blev också skit(haha)kassa och bajsade inne när jag avmaskade dem i förbyggande syfte. efter det har jag inte avmaskat dem igen.

du får helt enkelt göra som man gör med små små valpar, springa ut med den hela tiden. är den lös i magen har den svårt att hålla sig någon längre stund, så det blir nog till att gå upp på natten. hunden är för liten för att svältas, men prova att gå över till en diet på ris och kokt fisk (utan ben!), det är snällt mot magen. och se till så att den dricker!

När var det du avmaskade din hund? Jag skulle åka till veternären med en sån liten. Valpar blir väldigt lätt uttorkade och man ska inte sätta dem på svält hur som helst. Ta kontakt med din veterinär så kan de hjälpa dig att få ordning på din lilla valp! Låt det inte gå för länge bara. Vilket avmaskningsmedel använde du förresten?

/Anna

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 083
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka