fortsättning följer..

N

Nora_

ssom jag skrev tidigare angående hovsprickorna som plötsligt dykt upp på min polle... nu har jag kännt att hon är lite varmare på båda framhovarna motför bakhovarna.. men hon ömmar ingenstans och har inte ont eller så... kan det vara hovbölder ändå? :crazy: vore dock lite konstigt om hon sksulle få hovbölder på båda fram samtidigt :S

Sv: fortsättning följer..

Nu när jag va dit på morgonen och hon stod inne i boxen så kände jag på hovarna igen.. å nu är de jämnvarma alla 4... kanske en liten aning varmare än vanligt men inget som jag skulle lägga märke till normalt sätt om det inte vore för att det varit lite jox nu..

Hej!
Nej det låter inte som hon har hovbölder..Det är om ngn hov är mkt varmare än de övriga hovarna man ´kan misstänka hovböld... Och visar hon ingen hälta är det ingen fara..:)

okej perfa :D tack för svar... tror nog jag blev lite påverkad å extra naiv då en annan häst i stallet fått en hovböld å jag kände att hon va lite ljummen... :smirk:

Man vill ju inte att dom ska må dåligt..

Men i vartfall va jag ut å red en längre tur i dag utan problem, hon e inte halt, va inte varm och nu ser dessutom hennes stråla´r mkt mkt finare ut än tidigare... beror nog på att det äntligen kommit snö å hon slipper stå i en jävla lervälling..

Liknande trådar

Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 407
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 541
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 881
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Har lite frågor angående hovbölder och svullnad som någon kanske kan hjälpa mig besvara. Har ett hblsto född 97 som i våras...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Tennessee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka