Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ibland ibland inte... Det skulle nog ta en bra stund att ta sig mellan Ånge och Puttgarten med flyg, i varje fall reguljärt.
Ånge- Sundsvall (eller Östersund) med tåg eller buss, sen flygtaxi från stationen. Väntetid i Sthlm. Tunnelbana från Kastrup, tåg från centralen. Förmodligen snabbare en bil en bra dag.
Transport i Sverige 2 timmar, incheck 60 min. Flygtider 2 timmar? (lite knappt)
Spilltid Arlanda 1-3 timmar? Transport i Danmark 2 timmar?
kl
P-bot har jag varit med om en kompis som fick när jag var med i bilen och inte ens hade körkort. Varför ska jag kunna/lägga märke till parkeringsbestämmelser?
Skall då passagerarna betala för ett nytt cert om piloten bryter mot reglerna?Det finns privatplan om man har så ruskigt bråttom, och flygcert.
Jag håller inte med. Det är inte självklart och jag varken sitter och kollar skyltar när någon annan kör eller förväntar mig att få hjälp att köra om det är jag som kör. Jag litar oftast på att föraren kan köra bil och kan lätt sitta och prata om annat och kolla på hästarna i hagen som vi precis passerade. Om jag däremot skulle se en skylt och märker att föraren missat den, så skulle jag troligen meddela föraren vad jag sett.
Jag hade inte hjälpt till med bötern, om vi inte kommit överens om det på förhand (vilket skulle vara under väldigt speciella omständigheter).
/Lady_S
Självklart skall föraren betala! Dessutom har hon också sagt att det händer ofta, att hon blir fångad på fartkameran? Det är ju hon som manövererar bilen och tog beslut att köra för fort, hennes fel och hennes räkning!
Självklart skulle jag säga till föraren om jag insåg att denne missade någon skylt, och även själv vara extra uppmärksam om något var oklart t.ex. gällande parkering, men det yttersta ansvaret får ändå den som framför fordonet ha. .