fortfarande inte slått!!!

R

rosita

Nån mer än vi som inte kunnat slå än för allt regnande?

Vad ska man göra? slå ialla fall eller vänta eller blir det inget hösilage iår:eek:

Sv: fortfarande inte slått!!!

inget här heller... panik! När börjar sommarn?!

Inte heller slått när kommer sommaren vi ta ju hö så det är bara att vänta, 2002 tror jag att det var då fick vi inte in höet innan september :smirk:

Inte här heller, det kommer bli till o ge en del Lusern i vinter är jag orolig för

September!!!!!

Kunde de äta höet då, ingen näring alls va?

Halmen blir väl svart som förra året också om det fortsätter så här.

Nej, det här är verkligen inget kul:cry:

Höbönderna utan skulltork har inte slagit här heller. Det blir nog gott om näringsfattigt hö i år.

Förstaskörden på hösilaget tog vi för länge sedan, det var inne före midsommar. Men andraskörden ser ut att dröja ännu....

nej värdena då var faktiskt bättre än man kunnat trott. det blev återväxt i det gamla gräset så höet var bra inte kanon men det var inte alltför illa. ett år som det här är den hygieniska kvaliten viktigare än värdena. nåt måste de ju äta.

klart att de kunde äta höet, det var jättefint men näringsvärdet var väl inte så bra :smirk:

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
683
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 101
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka