fortfarande halt

C

challlle

Hej,
min häst fick en inflammation för precis 1 vecka sen . tog ut vet och h*n sa att han ska få metacam och skrittas varje dag. Han var då halt problemet är att han fortfarande är halt? är inte det lite konstigt imed att han får metacam. kan ju vara så att han har fått en spark eller så eftersom han går tsm med min andra häst och dem leker mycket i hagen. Vet sa att jag skulle ringa om han inte blev helt bra vilket är idag. Är han inte ren imorgon måste jag ringa vet men är det någon som har en idé om vad det kan vara?

Sv: fortfarande halt

Det kan vara precis vad som helt, jag rekommenderar att du åker till klinik för ordentlig hältutredning. Det kan ju faktiskt bli värre om det inte kommer under (korrekt) behandling.

Det kan vara alla möjliga fel på din häst. En gårdsveterinär kan inte göra annat än gissa - åk till klinik där de kan scanna, röntga och allt möjligt annat som kan krävas för att diagnosticera din häst. Nu har din häst redan stått en vecka med hälta. Hade jag varit du hade jag sett till att få en tid direkt i morgon bitti. Hoppas att det löser sig.

;) Krocket

Åk till en Klinik för hält utredning ca 2 v efter att du slutat med metacamen, låter som att det finns lite problem att åtgärda på din häst...

Åk till en Klinik för hält utredning ca 2 v efter att du slutat med metacamen, låter som att det finns lite problem att åtgärda på din häst...

ok, vet kommer iaf ut imorgon. får se vad hon säger. Men åker nog till klinik iaf.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 380
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: animalasia
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Grazing
·
Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross