• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Matilda_o_Bonita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 920
M

Matilda_o_Bonita

Har nyligen hittat denna sadel med bomvidd upp till 42 :eek:
Har läääänge försökt hitta en sadel som är ordentligt bred utan att behöva ha bommlöst.
Det finns två motsvarande varianter, en dressyr och en vanlig allround.

Detta är en långfärdssadel :love:

NY TYSK FRITIDS/LÅNGFÄRDSSADEL! BOMVIDDER UPP TILL 42!
Ny långfärdssadel av absolut toppkvalitet! En otroligt skön sadel med mjukt, ribbat säte, rejäla knävulster som även skyddar ryttarens ben vid ridning i tät vegetation, många ringar att fästa utrustning i etc. En välarbetad sadel med en bom tillverkad av elastiskt men superstarkt lövträ (stålförstärkt) och fantastiskt sadel-läder ("bättre läder är svårt att hitta.."). Ullstoppade bossor, x-tra vid kanal, djup sits med bra stöd baktill gör denna sadel till en underbar långrittssadel för både häst och ryttare!
SPECIAL: Denna sadel kan fås i bomvidder från 27-42! Sitsstorlekar från 15,5" - 19,5". Dessutom kan du få din sadel i stort sett vilken färg du vill (enfärgad, tvåfärgad, mocka eller läder i en mängd nyanser) Leveranstid 4-8 veckor!
Dessa sadlar är mycket populära bland kallblodsryttare samt andra hästägare vars hästar har mycket breda ryggar.

Art.Nr: 6004+färg+bomvidd+sits
Storlek bomvidd resp.sits: 27-42 / 15,5"-19,5"
Färger: Svart, samtliga nyanser av brunt samt en rad andra färger. Kontakta oss för mer info!
Pris: 9900 kr

langfard.jpg
langfard%20sits.jpg

Sv: Fort!!!

Tack så mycket....
Tycker dom ser trevliga ut...fast jag kan inte ha sådana bossor på mina hästar bara :(

Någon mer som har några synpunkter angående denna sadeln?

Jo, jag vet, men själva sadeln verkar iaf lovande.
Ska ringa och kolla om det finns möjlighet att ha en sadel på prov så man kan se hur den ligger. Eftersom dom håller till på Gotland och jag bor i Skåne så blir det en bit att åka om man ska ha dit hästen...

Jisses :eek: :eek: Hur breda hästar har folk igentligen :eek: Men å andra sidan kan ju Ardennrar, Shirerar etc vara väääldigt breda.

Sen är det ju lite skillnad på dessa siffror, en 32:a stûbben är tex inte samma som en 32:a Prestige.. Men kul att du hittat vida sadlar!
Står det någonstans om hur vida de är, bomvinkeln tänkte jag?

Liknande trådar

S
Utrustning Tänkte beställa hem en sån och prova på en av hästarna. Jag vet bara inte om jag ska ta en Esperanza eller en Clic CC! Såhär står det...
Svar
10
· Visningar
1 448
Senast: Supersonic_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024