Försvunnen... =(

Centaur

Trådstartare
Min ena stallkatt har nu varit borta i två veckor... :cry:

Jag har varit överallt och letat och lockat, förstår inte vad som kan ha händt... Hon brukar hålla sig runt stallet eller i hästhagarna, går aldrig nånstans. Är dessutom steriliserad och väldigt skygg och ängslig av sig. Hon är väldigt liten trots att hon är fullvuxen. Hade halsband på sig.

Tror inte hon gått iväg frivilligt... :crazy: Grannen har några okastrerade hanar som skulle kunne jagat henne, men varför kommer hon inte tillbaka? :confused:

Bor på landet och det är inte mkt trafik. Har gått alla vägar som finns i närheten ifall hon skulle ha blivit överkörd.

Vad tror ni kan ha händt henne? Hon är som sagt jätteförsiktig av sig, hon rymmer om hon blir rädd, gömmer sig istället för att slåss..

Kan hon ha blivit tagen av nåt djur? :( Tycker liksom det är osannolikt det också, för hon håller sig ju vid stallet och det ända vilda djuret jag sett här var en älg.. Räv finns kanske men har inte sett någon.

Jag är så orolig..:cry:

Sv: Försvunnen... =(

Räven kanske:(

En av våra försvann i början på sommaren, har letat överallt men han är borta:cry:

Jag tror att det nog är räven som varit framme, (i vårat fall) även om han är kastrerad så går de ju en bit ibland.

Har du hört med grannar och kollat igenom deras lador o.dyl.?

Har de börjat skörda än?

En av våra blev så rädd förra året att hon var borta tre dagar när grannen började skörda fältet vid vårat hus och stall.

Hoppas du hittar henne, det är ju inte lätt att locka fram en rädd kisse:(

Jag tror inte hon har blivit instängd, eftersom hon är så skygg (litar endast på mig) så går hon inte in på folks gårdar eller hus. Har frågat grannen om han sett henne men nej...

Händer det ofta att räven tar katter? Det är en smart liten katt, hon vet att akta sig för saker. Och som sagt så brukar hon hålla sig inom 50m från stallet. Men det är klart att hon kan ha blivit jagad ut i skogen av något..

Gick in i skogen runt myren i dag (jättegammal tät skog, knapt så man kan ta sig fram) och letade men varken hörde eller såg något där heller.

Vi har inte bott här så länge så jag tänker att OM hon har sprungit iväg så kanske hon inte hittar tillbaka? Men å andra sidan borde hon ju höra mig och kunne gå mot ljudet? :confused:

Vi hade en katt som försvann förra hösten, syster till katten vi nu har kvar. Hon kom aldrig tillbaka. Hon hade i normalfall halsband, men det lyckades hon få av sig gång på gång och sista gången hon gick ut och försvann hade hon lyckats få av sig halsbandet. Vi satte upp lappar i hela området, men ingen hörde av sig.

Vår katt var väldigt tuff och litade på alla människor. Hon var ett riktigt charmtroll som charmade alla som såg henne eftersom hon var så positiv och rättfram. Vi har än idag ingen aning om vad som hände henne. Stämningen i hela huset sänktes när hon försvann för systern blev riktigt deprimerad och tappade matlusten helt och hållet. Dessutom hade hon ingen att leka med så allt bus avtog plötsligt från en dag till en annan.

Jag vet inte hur vanligt det är att rävar tar katter, tänker mer om hon blivit jagad/tvingad till fajt och att räven kommer sen när de är nedsatta:(

Men om hon blivit jagad av något kanske hon har sprungit in någonstans för att komma undan?

Eftersom hon är så skygg så borde ju ingen kunnat ta henne iallafall, hoppas verkligen hon kommer tillbaka.

Hejsan.
Uch vad tråkigt det är när sånt här händer:cry:.
Min älskade kissegubbe var borta i tre veckor och jag bor inne i en stad och trodde genast han hade blivit överkörd då han inte kom tillbaka,han brukar aldrig vara ute mera än några få timmar per dag.
Kastrerad och två år gammal.

varje dag ropade jag på honom utan svar.
Dagarna gick och jag tänkte mer och mer på det värsta.Jag letade varje dag och satte upp hundra lappar:angel:
Men varje lapp åkte ner lika fort så jag gick till polisen och gjorde en anmälan och vips kom katten tillbaka.
Han var så smal och vägde inget alls och jag grät av både lycka och förtvivlan.

jag förstod fort att han hade varit instängd då klorna var mycket långa och hade inte blivit slitna på väldigt länge.
Så glad jag blev när ha kom tillbaka min älskade kisse:love:.

Så jag hoppas verkligen din katt kommer tillbaka som min gjorde.
Ropa på henne varje dag och leta på de mest konstiga ställen så ska du se att hon kommer fram snart.

tröst kramar från mig och Kissarna.

Min lilla kisse är också försvunnen, har varit borta i några månader nu.. :cry:

Min älskade Sussie var borta 8 dagar i början av augusti förra året. Jag polisanmälde henne och terroriserade alla grannar oavbrutet ända tilll en gammal dam tvärs över stora vägen blev orolig och gick ut och letade i sin låsta vedbod. Och där satt Sussie med brutet bäcken.

Damen ringde och jag kastade mig i bilen och hämtade Sussie som sedan bodde under toaletten i en månad till bäckenet läkte. Nu är hon som ny! :banana::banana:

Det var en HEMSK vecka när hon var borta.

Men om din katt har råkat ut för något kanske hon bara har gömt sig någonstans tills hon mår bättre. Katter klarar sig utan mat länge och vill vara ifred när dom har ont. Var precis och hämtade hö hos min högubbe och hans gamla (16) katt hade precis kommit upp ur pannrummet där han legat ett bra tag med skadat bakben.

Håller tummarna!

Fy & urch det är så tråkigt när sådan händer...Man blir så ledsen:cry:
Håller tummarna på att hon kommer igen! Fortsätt locka o ropa o röra dig i området!
Har du tittat upp i träden!! Där satt våran pisse när hon varit borta länge:o Inte i två veckor då men din kanske blivit uppjagad nu senare?? Man är ju inte hemma jämt så dom kan ju varit hemma o kollat, o gått en sväng igen när ingen öppnade!?

Kramar

Nu är min andra katt också borta!!! :cry:

Blev inte så orolig först för han brukar vandra iväg några dagar men nu har även han varit borta länge.

Usch jag är rädd att dom inte lever längre..... :cry:
Dom kanske har blivit tagna av något vilddjur? Hur sannolikt är det att detta händer??

Detta låter mystiskt! tror inte vilda djur tagit dom, katter springer väl ifrån det mesta!?

Fortsätter hoppas på att dom kommer snart!
Förstår att du är orolig!!

Inte för att oroa dig men räv är en möjlighet. Min sambos f.d hemlösa katter som bodde i hans familjs carport blev alla uppätna av en stor, skabbig räv. :(
Det var skygga katter men de blev tagna och försvann en efter en.

Däremot så kan det mycket väl vara så att de vandrat iväg lite längre, finns många katter som varit borta i några månader och sedan dykt upp så ge inte upp hoppet!

Usch vad hemskt... Tyvärr låter det mest sannolikt att det är räven. :cry: Iaf vad gäller den lilla honan, hon brukar aldrig gå nånstans.

Hanen kanske det finns lite hopp för fortfarande..

Stackars lilla pus.... :cry:

Detta låter mystiskt! tror inte vilda djur tagit dom, katter springer väl ifrån det mesta!?

Fortsätter hoppas på att dom kommer snart!
Förstår att du är orolig!!

Mm jag har ju också svårt att tro det, för en räv är ju inte så stor, och katterna är vana vid att vara ute. I gammla stallet vet jag att det fanns räv (såg den) och det gick ju bra. Men det finns inget spår efter dom, så jag börjar förlora hoppet nu... :(

En jag känner som är väldigt duktig på djur trodde att det kanske var ett lodjur som tagit dom. :crazy:
:cry:

Nu har iaf hankatten kommit tillbaka.. :bow:

Har funderat över det med lodjur.... Grannen har massa får med små lammungar som går ute med tvåtrådigt väldigt lågt elstängsel, om det nu finns ett lodjur här så borde det väl ge sig på lammen i första hand och inte katter??? :confused:
En annan granne har höns, men dom är oftast inne på natten..

Liknande trådar

Övr. Katt Har börjat dyka upp ett problem med min katt Muffin... Men jag ska ta det från början!! Han är född i stallet och bodde där tills han...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: Julle
·
Övr. Katt Inte alls planerat men jag blev förälskad! :love: I förrgår när jag höll på att göra i ordning mat åt hästen hörde jag hur det började...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: Calenfiriel
·
Övr. Katt Jag har prexis flyttat till Gullmarsplan, och var påväg hem från jobbet en sen kväll (runt kl 23) för några dagar sen. Plötsligt ser jag...
Svar
17
· Visningar
1 436
Senast: JustME83
·
E
Övr. Katt Hej! Jag behöver verkligen råd av någon som har vana med katter och att flytt av katt. ALLA råd är guld värda! Jag skall försöka att...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: gentleknight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama