Försvunnen!

P

pys1

Min kisse har varit borta sedan fred kväll! Han brukar alltid vara inne på nätterna, vi bor i ett villaområde där varannat hus har katt, han brukar hålla sig i området.Nu har han varit borta sedan fredag kväll, han är 5 år o kastrerad, har bott här i hela sitt liv. Jag har letat längs vägar men han ligger ej påskörd, jag har ringt polisen för han är öronmärkt, jag har satt upp lappar i affären och på dagis för där rör sig mycke folk. Vad mer kan jag göra? Det är väl bara att vänta och hålla tummarna, så kanske han sitter där en dag, suck!:(

Sv: Försvunnen!

Det är aldrig kul när ens kisse är borta men prova att gå ut en kväll när det är tyst och inte så mycket oväsen och ropa på honom då kanske han kommer fram.

Chansen är ganska stor att han råkade bli inlåst nånstans. Gå runt bland grannarna och be dem kolla alla låsta utrymmen som de besökt för 3-6 dagar sedan... Om du har några lomhörda grannar - var dubbelt så noga med dem...

Hoppas att det löser sig snart!

Vår ena katt försvann för många år sedan och vi var helt övertygade om att hon hade blivit påkörd... men sen efter sju veckor dök hon upp, mager och uttorkad. Hon låg inne och sov, åt och drack i en vecka innan hon började bli som vanligt igen. Nu mår hon hur bra som helst och har fått ett nytt hem eftersom vi flyttade till stan!

Skulle oxå råda att gå ut/runt och ropa på katten, och fråga alla du möter om de sett din katt. Fundera på om det finns något litet krypin el så som katten kan ha gått in i...? Vet en katt som alltid kröp in under en trappa, men en dag kom hon inte ut (iofs för att hon hade kattungar där inne, men iaf...)

Han har fortfarande inte kommit hem, och nu har minusgraderna kommit.:cry: Vi har varit ute o ropat o letat, pratat med grannar men ingen kisse:(

Min katt försvann ut en Söndagseftermiddag för några veckor sedan och kom inte hem, jag letade som en tok fram tills Onsdagen då jag "gav upp" och insåg att hade han hört mig hade han kommit hem. Satte upp lappar lite överallt och blev iofs nedringd ett par dagar, det var allt från feta honkatter till kattungar som erbjöds förutom alla hankatter i fel färg -inte min Pip.
Lördagen veckan efter hade jag precis tagit in den andra hankatten och stängt dörren för att jag precis skulle åka till stan och se på Pistvakt på bio, DÅÅÅÅ var det någon som stod och ylade på trappan -min katt kan inte jama, han kurrar eller skriker rätt ut :D
Jag hade letat i garage och bett folk titta men förmodligen så hade han blivit skrämd och så rädd att han trots att mannen som hade garaget öppnade det två gånger per dag, stannat kvar i sitt lilla hörn :(
Men på lördagen då hade han lämnat garagedörren öppen för att han träffade någon utanför och bilen stod på tomgång utanför och då hade min katt sprungit för att vad han kunde, hem.
De hade bara sett ett streck som lubbade allt vad han kunde, men gubben visste ju att det var min katt eftersom jag pratat med honom och bett honom hålla ögonen öppna.

Han drack och åt och sov i två dagar, stackarn hade ju inte fått i sig någonting på en hel vecka nästan om han inte druckit smutsvatten från bilen :(

Ge inte upp -när man minst anar det så kommer de hem :)

Findus var borta i 3 månader, och vi gav upp till sist
och skaffade oss en ny katt..Turbo.
Men så ringde dom från OKQ8 och frågade om vår
katt kommit hem än, för där var det en kelig katt
som rymde in i butiken och satte sig på disken :D

Det var våran Findus! :love:
Han sov i ett dygn, var lite sprättig men det
gick fort över :bow:
Fin i hullet var han också, snudd på fet!

Jag vet precis hur de känns...

Min lille kisse, Lillis, som är mitt allt, han betyder allt för mig, försvann förra veckan, och va borta i 5 dagar. Men så kom han tillbaka, på fredag kvällen, och jag blev så gla att ja började gråta!! Blev så himla glad, då han verkligen är MITT ALTT!!!:banana:

Katter är ju sådana, de kommer och går, ingen kan bestämma över dom, så han kommer säkert snart tillbaka!
Va ute och ropa mycket på honom, och leta runt lite, för ibland drar sig katter undan när dom är skadade eller så, fast de brukar endå vara i närheten av sitt revir, så kolla under altaner och liknande...

Lycka till!!!:bump:

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 704
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
Katthälsa Min kisse, sibirisk Kastrerad hane 1,5 år, har aldrig haft problem att åka bil. Haft samma bur sen vi hämtade honom från uppfödaren och...
Svar
8
· Visningar
1 060
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama