Förstört soffan?

Nu vet jag inte om det funkar på mjölk, men när det gäller kattkiss brukar jag använda ytdesinfektion (enlitersflaska som kostar ca 40 kr på apoteket). Det kan ju vara nåt att testa om det inte går med nåt annat. I så fall dränker man kudden ifråga, låter den lufttorka och upprepar eventuellt proceduren.
Kan även göras med ättika, men det skulle jag inte rekommendera att göra nu när det inte är varmt ute, eftersom det luktar ganska mycket och det blir inte kul att vistas inne i den stanken.
 
Ättika tar bort det! Är nått med nå protein som luktar,och ättika tar bort det. Har provat på en stor ryamatta på både mjölk och hundkiss,luktade ättika 1-2 dygn,men sen försvinner även den lukten.
 
Även jag rekommenderar ättika :)! Vi hade ett barn som kräktes på en matta på jobbet. Först tvättade vi "som vanligt", dvs med vatten och någon tvål/diskmedel. Mattan hängde sedan ute i FLERA dagar. Men nog sjutton luktade den kräk ändå när vi tog in den... Sedan tvättade vi med ättikssprit utspätt i vatten. Tog in den när den torkat. Det luktade lite ättika om mattan i några dagar, men när den lukten avdunstat så hade även kräklukten försvunnit :up: !
 
Slår även jag ett slag för ättika, det är suveränt!

För de av oss som inte bor tillräckligt nära @pulkaskurk för att kanske låna av henne så har jag sett att färgaffärer verkar hyra ut möbeltvättar, är det något liknande som det som rekommenderas här i tråden eller är de "mesvarianten"?
 

Liknande trådar

Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: Constance
·
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
4 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp